jajka

Na czym polega dieta Kwaśniewskiego?

Dieta ta bywa również nazywana optymalną i jest to dieta odchudzająca, choć mogłyby temu przeczyć jej zasady. Jej pomysłodawcą jest dietetyk i lekarz pracujący w sanatorium w Ciechocinku – Jan Kwaśniewski. Wśród ludzi dieta ta wzbudza wiele kontrowersji, ponieważ jest dość nietypową dietą odchudzającą. Ma ona wielu zwolenników, również wśród znanych ludzi. Zastanawiacie się na czym polega? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w artykule poniżej.
1
Ogólną zasadą tej diety jest maksymalne ograniczenie węglowodanów i maksymalne spożycie tłuszczów. Wedle dr Kwaśniewskiego na 1g białka powinno przypadać zaledwie 0,5-0,8g węglowodanów i aż 2,5-3,5g tłuszczu. Brzmi to absurdalnie, ale taka dieta pozwala na zrzucenie wagi, jednak w wyniku odwodnienia, a więc niszczenia własnego zdrowia.
2
Nie wolno jeść żadnego cukru, słodyczy, przetworów owocowych, ani samych owoców. Zabronione jest także spożywanie wszelkich potraw mącznych: pieczywa, ciasta, klusek, kisieli, samej mąki, a także ziemniaków, kasz, ryżu, warzyw o dużej zawartości węglowodanów. Nie wolno także spożywać soli – wszystko, co się spożywa, powinno być niesolone.
3
Co zatem można jeść? Bardzo ważnym składnikiem tej osobliwej diety są jajka i to spożywane w ilościach hurtowych, najlepiej po kilka na dzień. Idealnym śniadaniem jest ogromna porcja jajecznicy usmażonej na smalcu. Tłuszcz należy zresztą spożywać w ilościach równie hurtowych i dowolnego rodzaju. Generalnie wszystko ma być tłuste. Według autora diety tłuszcze zwierzęce są lepsze od roślinnych.
4
Trzeba też jeść dużo mięsa, oczywiście tłustego. Do tej diety idealnie pasuje zwłaszcza golonka, boczek, każde mięso smażone. Jak najbardziej wskazane są też galarety mięsne, a także tłuste ryby, np. makrela, łosoś.
5
Można zjeść jarzyny, jednak w limitowanych ilościach – nie więcej, niż 30dag dziennie. Ziemniaka też można zjeść, ale jednego i to najlepiej w postaci frytek.
6
Należy też pić mleko, ale oczywiście pełnotłuste. Do potraw można też dodawać śmietanę, ale obowiązkowo kremówkę.
7
Na pierwsze danie idealnie będzie pasowała zupa przygotowana na wywarze z tłustego mięsa, zwłaszcza rosół „o jednym oku”, ale za to – na cały talerz. Oczywiście bez makaronu, ponieważ nie można jeść potraw mącznych.
8
Wędliny też mają być tłuste – salceson, kaszanka. Można też jeść sery, oczywiście oprócz tych odtłuszczonych. Najlepiej jeszcze posmarować je majonezem.
9
Dozwolone napoje ograniczają się tylko do kawy i herbaty.
10
W ramach tej diety spożywa się 3 posiłki na dzień. Węglowodany są maksymalnie ograniczone, ale minimalna ich ilość jednak znajduje się w diecie. Może to być np. chlebek biszkoptowy lub maca.
11
Dieta ta wygląda na mało apetyczną i wyjątkowo niekorzystną dla zdrowia i tak w istocie jest. Dostarcza bardzo dużo „złych” tłuszczów, powoduje poważne braki błonnika, witamin i minerałów. Nietrudno się domyślić, że osoby stosujące taką dietę są pierwsze w kolejce po miażdżycę i zaburzenia poziomu cholesterolu. Jeżeli więc planujesz odchudzanie – ta porada jest ku przestrodze, aby czasem nie skusiła cię dieta Kwaśniewskiego, zwłaszcza, jeżeli przepadasz za mięsem. Dobierz sobie inną dietę, która również będzie zawierała mięso, a nie zrujnuje twojego zdrowia. Dieta optymalna to niestety zaprzeczenie prawidłowo zbilansowanej diety.
Strona 1 z 2

Podobne porady

Komentarze (45)

* Pola wymagane

Jerzy
05.07.2016
przede wszystkim nie jest to dieta odchudzająca!! Jest to żywienie jako sposób życia skutkujący powrotem do zdrowia i odzyskaniem należnej wagi ciała. Jeżeli ktoś traktuje takie żywienie jak opisano to powyżej to na pewno nie znajdzie tam sposobu na doskonałe zdrowie i szczęśliwe życie.
olka
18.04.2016
Dlaczego autor tych bredni nie zostawił autografu? Chciałbym wiedzieć kto wprowadza opinie publiczną w błąd ;)
Epi
14.04.2016
Dawno nie czytałam tak nierzetelnego artykułu opartego na stereotypach i plotkach. Ewidentnie pisanie tego tekstu polegało na powielaniu utartych opinii bez researchu tematu i co najważniejsze uzyskaniu wartościowych informacji ze środowiska osób optymalnych bo to one mogą wypowiedzieć się najlepiej na temat diety doktora Kwaśniewskiego. Myślę, że wszystkie komentarze do tego artykułu najlepiej świadczą o optymalnym modelu odżywiania i wypadałoby napisać sprostowanie. ja sama dodam od siebie że dzięki diecie LCHF (low carb high fat), jaką jest właśnie dieta optymalna doktora Kwaśniewskiego schudłam 24 kg bez żadnego uszczerbku na zdrowiu a co więcej pozbyłam się wielu schorzeń i problemów, gdzie największym sukcesem obok utraty kilogramów było odstawienie leków na epilepsję, które miałam przyjmować do końca życia. Cała moja rodzina odżywia się optymalnie i każdy z nas pozbył się różnych dolegliwości zdrowotnych (astma, atopowe zapalenie skóry, alergia, nawracające infekcje dróg oddechowych oraz dróg moczowych, wzdęcia, bezsenność, depresja itp.). Dla nas tłuste życie to lepsze życie i jesteśmy żywym przykładem na to że to węglowodany są przyczyną chorób i nadwagi!
Mikhael
14.04.2016
Oczy bolą patrzeć!!! Po 10 Mc mam 17 kg w dół pozbyłem się cukrzycy 2 typu a wyniki ciągle się poprawiają. To co tu napisane to miszmasz. Napisane przez kogoś nie mającego pojęcia o tym co pisze. Artykuł porażka!!!
dobelek
14.04.2016
niezłe bajki - ktoś naprawdę musiał się natrudzić żeby to wymyślić
Esfa
14.04.2016
Byłem sceptyczny ale podjąłem wyzwanie...teraz wiem,że była to jedna z lepszych decyzji w moim życiu...8 tygodni temu przestałem palić papierochy i zacząłem odrzywianie optymalne...w tym czasie schudlem 8kg bez zwiększonego ruchu,powróciła mi energia,uśmiech na papie ;) minęły dziwne stany depresyjne i ogólnie chce się żyć...autorowi tych bzdur zalecam zapoznanie sie z tematem odrzywiania optymalnego bo jak widać wiedza jest zerowa oraz przestudiowanie biochemi człowieka chociażby w wieljim skrócie.
Tessss
14.04.2016
Pewnie ten artykuł napisał ktoś komu spadły obroty w aptece albo ubyło pacjentów w prywatnym gabinecie .dodam tylko że mąż wyleczyl się z DNY moczanowej a nie mógł chodzić wyniki mamy wzorowe
Uro5
14.04.2016
Autor poszedł na łatwiznę, bo powinien przed napisaniem tekstu przynajmniej zasięgnąć informacji od osób stosujących żywienie optymalne.Widocznie tak już jest że nie liczy się prawda i jakość informacji tylko odwalenie pańszczyzny.
optymalny groszek
14.04.2016
Ha ha, trujcie sie dalej mąką. Jestem na żo od prawie roku i czuje sie zaje..scie i niech tam mam pdwyzszony cholesterol, tylko ze koncerny tak zanizyly normy cholesterolu, aby pchac ludziom leki
mirwu
14.04.2016
Autor powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności karnej za szerzenie nieprawdy. Właściciel tej strony powinien szybko zakończyć współpracę z tą osobą . To niedouczony tłuk który prezentuje bzdury wbrew faktom popartym badaniami naukowymi. jestem tu przypadkiem ale oświadczam że więcej na "interię " nie pobłądzę. To strona szerząca kłamstwo