toster

Jak wybrać toster?

Jeżeli jesteś fanem tostów, odpowiedni sprzęt na pewno ma dla ciebie znaczenie. Do wyboru są tostery całkiem zwykłe, jak i takie z różnymi ciekawymi funkcjami i ułatwieniami. Jak, mając tak duży wybór, dokonać właściwego wyboru?
1
Podstawowym parametrem jest moc tostera. Zbyt niska zamiast tostu zrobi sucharek. Tylko dzięki odpowiednio wysokiej mocy tost z zewnątrz będzie przyrumieniony i chrupiący, a wewnątrz pozostanie miękki. Powinna być możliwość jej regulacji, abyś mógł ją dopasować do rodzaju pieczywa.
2
Warto wybrać urządzenie z czujnikiem, które spowoduje, że tost się wysunie, zanim zostanie przypalony. O przypalenie rano bardzo łatwo, kiedy się spieszysz i jednocześnie szykujesz tosty, ser, dżem, kawę itd.
3
Wygląd wydaje się najmniej ważny, ale jednak jest istotny. Toster stoi na zewnątrz, a nie jest schowany w szafce, dlatego też powinien ci się podobać, a także pasować do wystroju wnętrza kuchni. Np. toster stylizowany na lata 50. nie będzie się ładnie komponował z nowoczesną kuchnią. Zwracaj więc też uwagę na wygląd – może on stać się wręcz ozdobą kuchni.
4
Jeżeli zdecydujesz się na toster ze stali nierdzewnej, zwróć uwagę, czy posiada osłonę termoizolacyjną. Stal bowiem bardzo szybko nagrzeje się do wysokiej temperatury i możesz się oparzyć. W przypadku tostera z plastikową obudową takiego ryzyka nie ma. Ten drugi będzie też dużo tańszy, ale nie będzie tak ładny, jak jego stalowy odpowiednik.
5
Do wyboru są tostery z dwoma lub czterema otworami na pieczywo, przy czym wśród tych większych jest znacznie mniejszy wybór. Weź więc pod uwagę, w jakich ilościach będziesz przyrządzał tosty. Sprawdź też wielkość otworów na wypadek, gdybyś zapragnął przyszykować grubsze kromki, np. włoskiego chlebka ciabatta czy bagietki. Dobrze jednak, by można było regulować szerokość otworu, co zapobiegnie niedopieczeniu cieńszej kromki, gdyż nie będzie ona stać na ukos.
6
Toster powinien mieć mechanizm, który automatycznie zatrzymuje podgrzewanie, jeżeli coś się zaklinuje. W przeciwnym razie ryzykujesz nawet pożar. Upewnij się również, czy aby na pewno posiada wyjmowaną tackę, dzięki której usuniesz okruchy.
7
Do zdecydowanej większości tosterów kromki wkłada się pionowo, jednak są również takie, do których wkłada się je poziomo na specjalnej tacce. To jednak zależy tylko i wyłącznie od twoich indywidualnych upodobań, chociaż w takim tosterze możesz też podgrzać pieczywo razem z serem i np. szynką. Takie urządzenie zajmuje więcej miejsca, niż tradycyjny pionowy opiekacz.
8
Do kupienia są również tostery zamykane, w których można przygotować tosty z farszem. Nie są to jednak typowe tostery. Zależnie od tego, jakie płytki założymy, możemy przygotować tosty, gofry lub grillować jedzenie.
9
Dobry toster powinien mieć gumowe nakładki na nóżkach, co zapobiegnie jego ślizganiu się. Kabel powinien być odpowiednio długi i najlepiej, by był zwijany.
10
Niektóre tostery posiadają również przydatną funkcję rozmrażania jedzenia.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

ekspres do kawy
żelazko
Ekspres do kawy

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

arimor
25.01.2013
Dla osób, które chcą poprawić sobie rano humor dobrym pomysłem są zabawne tostery (do kupienia w sklepach takich jak flos czy internetowym toys4boys), które wypiekają na toście obrazek. Możecie wypiec sobie tosta z uśmiechniętą buźką albo zapewnić sobie poranny cud wypiekając oblicze...Matki Boskiej :).
kokospoko123
07.09.2012
fajny poradnik :) ja zawsze miałam w domu opiekacz do kanapek, ale teraz kusi mnie taki toster właśnie... pewnie wybiorę coś najtańszego, bo z magicznej planety można dorwać sprzet za grosze na wyprzedaży. ale jak tylko mi to cudeńko przypasuje to zastanowię się nad porządnym, nieco droższym modelem :)
R
06.09.2012
Hmm, artykuł bardzo pomocny... Trafiłem tutaj poprzez google, wpisując: forum moc tostera - chciałem się dowiedzieć, czy 1000W wystarczy. Dowiedziałem się, że moc nie może być zbyt niska. Dzięki ! Szukam dalej na innych stronach bardziej konkretnych wstazówek.