lodówka

Jaką lodówkę kupić? Cz. 1

Nie do pomyślenia jest kuchnia bez lodówki, nawet najmniejsza. Dziś, poszukując lodówki, możemy trafić też na zaawansowane technologicznie urządzenia, gdyż obecnie lodówka niekoniecznie ma tylko chłodzić. Jak więc się nie pogubić i wybrać optymalną dla siebie?
1
Na początek zrób pomiary, aby wiedzieć, na jaką wielkość możesz sobie pozwolić oraz zastanów się, jak dużej lodówki potrzebujesz. Ogólnie, im większa rodzina, tym większa lodówka będzie potrzebna.
2
Zdecyduj, czy potrzebujesz lodówki z zamrażarką, czy bez niej. Jeżeli jednak nie masz osobnej zamrażarki i uważasz, że nie będziesz niczego zamrażał, wybierz jednak lodówkę z małą zamrażarką. Nigdy nic nie wiadomo, a w sytuacji, kiedy nagle okaże się, że musisz coś zamrozić, będziesz miał niemały problem.
3
Decydując się na lodówkę z zamrażalnikiem, będziesz musiał dokonać jeszcze jednego wyboru, mianowicie: lodówka dwudrzwiowa z osobnymi drzwiami zamrażalnika, czy jednodrzwiowa z zamrażalnikiem w środku. Bardziej praktyczna jest opcja dwudrzwiowa, chyba, że potrzebujesz naprawdę mały zamrażalnik, gdyż w taki zwykle są wyposażone jednodrzwiowe chłodziarki.
4
Oprócz tego możesz wybrać też lodówkę do zabudowy oraz lodówko-zamrażarki z drzwiami otwieranymi skrzydłowo na obydwa boki. Zajmują one dużo miejsca i mieszczą dużo żywności, więc będą dobrym rozwiązaniem dla bardzo licznych rodzin i do bardzo dużych kuchni.
5
Co, oprócz wymiarów i kwestii zamrażalnika należy wziąć pod uwagę rozglądając się za chłodziarką? Na pewno jej pojemność i to zarówno części chłodzącej, jak i zamrażarki. Pojemność jest podawana w litrach. Na jedną osobę przyjmuje się zwykle 120 litrów, a na każdą następną – 30 litrów. Dla 3-4 osobowej rodziny powinna więc wystarczyć lodówka o pojemności 200 litrów.
6
Półki – do wyboru są szklane (szkło hartowane) i druciane. Szklane są jednak przede wszystkim łatwiejsze w czyszczeniu, a także – wbrew pozorom – wytrzymałe i bez obaw możesz postawić na nich wielki garnek zupy. Równie istotne są odstępy pomiędzy półkami, sprawdź więc, czy są odpowiednie dla twoich potrzeb, a także czy można modyfikować ułożenie półek.
7
Obejrzyj półeczki na wewnętrznej stronie drzwi, tak zwane balkoniki. Dobrze, by posiadały tzw. grzebienie, które zapobiegną przemieszczaniu się butelek podczas otwierania i zamykania drzwi. Dobrze, by balkoniki były wyłożone matą antypoślizgową oraz by jeden z nich był zamykany od góry klapką. W każdej lodówce znajdują się natomiast przegródki na jaja, oraz pojemnik np. na ser, a także szuflady na warzywa.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

majka
26.06.2014
Na pewno ważna jest pojemność, ile osób korzysta z lodówki, jaką ma klasę energetyczną i dodatkowe funkcje. Mi zależało na tym żeby udało się ją wcisnąć w kącie, więc wybrałam LG bo ma system bezkolizyjnego otwierania drzwi, to bardzooo ułatwia życie, bo łatwo wyjąć półkę czy coś o większych rozmiarach z lodówki