lodówka

Jaką lodówkę kupić? Cz. 2

Oto druga część poradnika dla kupujących lodówkę. Jeśli jesteś zainteresowany szczegółami przemyślanego zakupu tego urządzenia, przeczytaj również pierwszą część poradnika, dostępną pod adresem Jaką lodówkę kupić? Cz. 1
1
Zamrażalniki z reguły posiadają 2 lub 3 szuflady (oprócz małych zamrażalników w lodówkach jednodrzwiowych, które posiadają 1-2 półki i są zamykane drzwiczkami znajdującymi się wewnątrz lodówki). Często jedna z szuflad jest mocniej chłodzona, dzięki czemu można wstępnie zamrozić potrawy, które mogą się łatwo skleić. Po takim wstępnym mrożeniu możesz je przełożyć do zwykłej szuflady. Standardem jest pojemnik na lód.
2
Bardzo przydatnym rozwiązaniem jest funkcja utrzymywania temperatury w sytuacji, kiedy zabraknie prądu. Lodówka będzie wówczas nadal chłodzić przez kilka godzin. Przyda się też funkcja automatycznego odmrażania.
3
Naprawdę wygodnym, choć bardziej kosztownym pomysłem, jest lodówka z podziałem na strefy chłodzenia, co oznacza, że na jednej półce będą odpowiednie warunki do przechowywania mięsa, a na innej – kremowych deserów, itd. Przydatna może się też okazać kostkarka do lodu lub funkcja szybkiego chłodzenia.
4
Ciekawą propozycją jest funkcja Wakacje, która pozwala na obniżenie energochłonności podczas dłuższej nieobecności. Inne interesujące rozwiązanie to wentylator, który zapewnia równomierny obieg chłodnego powietrza w lodówce.
5
Kupując lodówkę, weź pod uwagę jej klasę energetyczną. Jest to szczególnie istotne, gdyż będzie ona stale podłączona do prądu. Najbardziej oszczędne urządzenia oznaczone są literą A++.
6
Dobra lodówka powinna posiadać dwie sprężarki – jedna chłodzi samą lodówkę, a druga – zamrażarkę. W przypadku, kiedy jedna z nich się zepsuje, ta druga jakby przejmie jej obowiązki i będzie chłodziła całe urządzenie. Oczywiście będzie to rozwiązanie tymczasowe i taką usterkę trzeba będzie jak najszybciej naprawić.
7
Ważna jest też klasa zamrażarki, która informuje o tym, do jakiej temperatury może ona mrozić. Klasy te oznaczane są gwiazdkami, a każda gwiazdka oznacza 6 st. C. Dopiero jednak 3 gwiazdki, czyli -18 stopni C pozwala na wielomiesięczne przechowywanie potraw.
8
Zwróć też uwagę na estetykę, w końcu lodówka to całkiem duży element wyposażenia kuchni i warto, by ci się podobała. Największy wybór jest oczywiście w białych, ale bez problemu znajdziesz też kolorowe lub wykonane ze stali nierdzewnej. Oryginalnie wyglądają natomiast lodówki stylizowane na lata 50.
9
Od jakiegoś czasu mamy modę na wykorzystywanie antybakteryjnych właściwości jonów srebra. Skorzystali z nich również producenci sprzętu AGD, gdyż niektóre lodówki posiadają od wewnątrz powłokę właśnie z jonami srebra. Jej działanie jest dwojakie – zabija szkodliwe bakterie oraz grzyby, jednocześnie zachowując dobre bakterie znajdujące się np. w nabiale.
10
Lodówka to nie szafka i nie powinno się trzymać zbyt długo otwartych drzwi. Niektóre lodówki wyposażone są w alarm, który włącza się, gdy zapomnimy domknąć drzwi.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

karmina
11.08.2014
Kostkarka do lodu i funkcja szybkiego chłodzenia bardzo przydatne są tego lata. Moja lodówka z kompresorem liniowym nawet nie jest podłączona do wody. Ma oddzielny pojemnik do pobieranie wody, a czasami to nawet zwykłą plastikową butelkę instaluję