Różowa szafka

Jak odnowić stare szafki?·

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Różowa szafka
1 z 13
Odnawianie starych mebli to świetna zabawa, a wspaniałe efekty jakie można osiągnąć przynoszą dużo satysfakcji. Na poniżej widzicie szafeczkę, znalezioną na pchlim targu jeszcze zanim dokonaliśmy renowacji. W artykule znajdziecie wskazówki jak ozdobić stare szafki, a może zainspirujecie się też do odnawiania innych mebli.
1
Stara szafka
Zdjęcie przed renowacją. Brzydkie metalowe uchwyty, popsuta szuflada.
2
Popsuta szuflada
Jedna z szuflad była zepsuta, więc należy odczepić front, żeby móc naprawić usterkę.
3
Postarzanie mebli 3
Nałożyliśmy klej do drewna na wszystkie miejsca, które miały zostać połączone. Kiedy przód był już przyczepiony do szuflady, zacisnęliśmy go i przybiliśmy z powrotem gwoździami.
4
Postarzanie mebli 4
Następnie rozpoczęliśmy malowanie szafki.
5
Postarzanie mebli 5
Na górze postanowiliśmy zrobić wzór szachownicy.
6
Postarzanie mebli 6
Z kartonu wycięliśmy szablon i nakleiliśmy na górnej powierzchni szafki, a następnie pomalowaliśmy ją różową farbą, w odcieniu nieco jaśniejszym niż reszta szafki, po to żeby widzieć dokładnie gdzie należy malować.
7
Postarzanie mebli 7
Wyszło pięknie. Należy uważać, aby przy ściąganiu szablonu nie oderwać go razem z farbą. Jeśli tak się zdarzy, po prostu uzupełnij pędzelkiem luki.
8
Postarzanie mebli 8
Na początku nie mieliśmy zamiaru wypełniać kolorem reszty kwadratów, jednak nie wyglądało to najlepiej, dlatego nie mieliśmy wyboru i pomalowaliśmy je ciemną farbą.
9
Postarzanie mebli 9
Następnie zostawiliśmy szafkę do wyschnięcia na całą noc. Kiedy szafka była już całkowicie sucha, zabraliśmy się za szlifowanie. Mocno pocieraliśmy krawędzie szafki, a także ciemniejsze kwadraty na górnej powierzchni szafki.
10
Postarzanie mebli 10
Następnie nawoskowaliśmy szafkę specjalnym preparatem do konserwacji mebli. Użyliśmy do tego miękkiej starej koszulki. Idealnie się sprawdziła. Kiedy wosk wysechł, wypolerowaliśmy szafkę.
11
Postarzanie mebli 11
Voila! Tak wygląda nasze dzieło.
12
Różowa szafka
I w świetle dziennym...
Strona 1 z 13

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Gigi
17.10.2016
Szkoda również, że boki szuflad tak nieestetycznie wyglądają!!! Taka trochę fuszerka
Langgia
30.07.2013
Szkoda, że zabrakło najważniejszych informacji (np rodzaj farby jakiej użyto). Resztę można było opisać w jednym słowie: pomalować szafkę i gotowe. po co się rozpisywać o nieistotnych rzeczach???
topielica
01.05.2013
Fajna -faktycznie można się pobawic i uzyskac wspaniałe rezultaty-znam też inny sposób jak obklejanie mebli specjalną folią samoprzylepną -kolory od wyboru do koloru-można więc eksperymentowac .
doktor
07.03.2012
właśnie szukam fachowej porady jak iczym odnowić,pomalować szafki