Czyszczenie srebra

Jak wyczyścić srebro?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
2
Czyszczenie srebra
Poleruj srebro.

Kiedy nalot zacznie się rozwijać na srebrze, zwykłe mycie ręcznie może sobie z nim nie poradzić. W takim wypadku Twoją najbezpieczniejszą opcją będą specjalne preparaty przeznaczone do polerowania srebra, zwłaszcza w przypadku kiedy masz do czynienia z antykami lub okazami mającymi jakieś bardzo skomplikowany design. Przestrzegaj dokładnie instrukcji podanych przez producenta na opakowaniu.

  • Zwilż miękką szmatkę przeznaczoną do polerowania srebra lub gąbkę, która była załączona do preparatu i nałóż na nią małą ilość środka polerującego.

  • Pocieraj srebro tylko i wyłącznie w linii prostej, ruchem do przodu i do tyłu (nie ruchem okrężnym).

  • Unikaj szorowania, pozwól raczej aby to preparat do polerowania wykonał pracę za Ciebie.

  • Opłucz srebra pod bieżącą wodą.

  • Dokładnie osusz srebro, za pomocą miękkiej i czystej szmatki.

3

Rozważ użycie popularnych, domowych metod czyszczenia srebra na mniej rzadkich i mniej wartościowych okazach. Zazwyczaj sposoby te będą skuteczne, ale mogą spowodować uszkodzenia. Spróbuj ich na własne ryzyko.

Pasta do zębów: wybierz zwykłą białą pastę (nie w żelu) bez specjalnych właściwości wybielających. Weź miękką, namoczoną szmatkę (kawałki starego t-shirtu będą idealne) lub wilgotną gąbkę i nałóż na nią odrobinę pasty do zębów. Delikatnie pocieraj szmatką po srebrze, prostymi ruchami do przodu i do tyłu. Ewentualnie, możesz namoczyć srebro i delikatnie zaaplikować na nie pastę do zębów, wprost na powierzchnię wymagającą czyszczenia, a następnie raz jeszcze zmoczyć i kontynuować polerowanie. W jednym i drugim przypadku, bądź bardzo delikatny i jeżeli w jakimkolwiek momencie zauważysz zadrapanie, przerwij i spłucz pastę do zębów. Kiedy szmatka lub gąbka ściemnieją od nalotu dodaj nieco więcej pasty do zębów na czystą część wilgotnej szmatki lub gąbki i kontynuuj delikatnie pocierać srebro. Spłucz dokładnie pod ciepłą (nie gorącą) wodą i osusz porządnie miękkim ręcznikiem.

OSTRZEŻENIE od specjalisty w konserwacji srebra:

Pasta do zębów nie powinna być nigdy używana do polerowania srebra. Niektóre pasty zawierają sodę oczyszczoną lub inne składniki, które są zbyt inwazyjne, nawet ich śladowe ilości mogą spowodować szkody. Używaj preparatów specjalnie przeznaczonych do usuwania nalotu ze srebra.

« Poprzednia Strona 2 z 4

Powiązane porady

czyszczenie dywanu
ubrania pachnące stęchlizną
pasta do zębów

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane