Prostowanie zębów

Jak wyprostować zęby domowym sposobem?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Czy zastanawiasz się nad tym, czy można wyprostować zęby za pomocą jakiegoś domowego sposobu? Wiele osób korzysta w tym celu ze standardowego sposobu, czyli aparatu ortodontycznego, ale jeżeli nie interesuje Cię taka metoda i szukasz dla siebie czegoś innego, przeczytaj poniższy artykuł.
1
Jeżeli nie chcesz korzystać z aparatu ortodontycznego.

Pomimo tego, że klasyczne aparaty ortodontyczne są wciąż bardzo popularne, nie są one jedynym sposobem, żeby wyprostować Twoje zęby. Inną istniejącą metodą prostowania zębów, jest użycie kawałka czystego plastiku. Przypomina on coś w rodzaju retainera, ale jest całkowicie przezroczysty i można go nosić zarówno w ciągu dnia, jak i w nocy.

2
Retainery.

Niektórzy ludzie mogą osiągnąć niesamowite rezultaty w prostowaniu swoich zębów, jedynie za pomocą noszenia retainerów, czyli aparatów retencyjnych. Retainery są wykonane z metalu i różnią się między sobą rozmiarami, gdyż te zależą od wielkości jamy ustnej i od tego, które zęby wymagają prostowania. Najlepiej jeśli przedyskutujesz ze swoim dentystą to, czy aparat retencyjny jest dla Ciebie najlepszą opcją.

3
Całkowita zmiana wyglądu zębów.

Możesz również spróbować pokrycia swoich zębów porcelaną. Jest to kolejna metoda, którą lepiej najpierw omówić ze swoim dentystą. Istnieje możliwość nałożenia porcelanowych licówek na jeden lub dwa brzydkie zęby i już jedynie zrobienie tego, wprowadzi dramatyczną różnicę w Twoim uśmiechu. Twój dentysta może dać Ci kilka wskazówek, odnośnie tego co można by zrobić z Twoimi krzywymi zębami.

?

Wskazówki
* Wspomniane powyżej metody są rozsądnymi pomysłami na to, jak wyprostować zęby bez konieczności noszenia aparatu ortodontycznego. Należy jednak pamiętać, że każdy ma inne potrzeby, jeśli chodzi o zdrowie swoich zębów i jamy ustnej. Niektórzy ludzie cierpią na stłoczenia zębów, mają zgryz głęboki lub zgryz otwarty albo po prostu ich zęby nie rosną tam gdzie powinny, co może równie dobrze oznaczać, że jest potrzeba dany ząb usunąć (albo okaże się, że taki ząb może zostać wyrównany w stosunku do pozostałych zębów). Wszystko to zależy od indywidualnych potrzeb i tego co zasugeruje Ci Twój dentysta.

Powiązane porady

aparat ortodontyczny
Zęby z aparatem
Prostowanie zębów

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

kolo
28.11.2014
to zależy od genów nikt nie poradzi na swoją wade zgryzu czy czymś podobnym , i od tego czy się od razu leczyło od małego . Niektórzy nie myją zębów a mają ładne a niektórzy przeciwnie. Poszukajcie sobie na stronach może znajdziecie gdzieś pisało że jedzenie które osiada się na zębach podczas gdy o nich nie dbacie to one się prostują.
Mam nadzieje że pomogłam :)
suchy_konar
06.10.2014
ten artykul to jest kpina myslalam ze bedzie cos o DOMOWYCH sposobach a nie w gabinecie dentysty wydajac gotowke. to nie sa DOMOWE sposoby!
Pani
06.08.2014
Nie wiem kto napisał ten rewelacyjny artykuł,ale jest to pomieszanie z poplątaniem.Prosty przykład:aparat retencyjny jak sama nazwa wskazuje służy do retencji,czyli utrzymania efektu leczenia,a nie do przesuwania zębów,nie jest metalowy jak sugeruje autor(ka) i raczej specjalista ortodonta powinien się wypowiadać na temat aparatów ,a nie dentysta ogólnie praktykujący.Chętnie podzielę się wiedzą na ten temat,jeżeli Tipy.pl jest zainteresowany tym tematem Pozdrawiam serdecznie