Maskowanie przebarwień

Jak zamaskować przebarwienia?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Maskowanie przebarwień
1 z 8
Całkowite ukrycie znamion i innych skórnych niedoskonałości za pomocą innowacyjnych makijaży kryjących jest możliwe. Jeżeli posiadasz znamię lub jakąś inną skazę, którą chciałabyś przykryć, użycie ciężkiego podkładu może sprawić, że będzie ona wyglądała nienaturalnie. Zamiast tego, użyj kosmetycznego korektora, który jest łatwiejszy i szybszy w aplikacji i dzięki któremu uzyskasz znacznie lepsze rezultaty.

Twoja lokalna apteka na pewno ma w asortymencie wiele marek, oferujących przeróżne podkłady kryjące. Sklepy towarowe posiadają w sprzedaży więcej ekskluzywnych kosmetyków, produkowanych w Europie i Japonii, które oferują korektory znacznie wyższej jakości niż te, które można kupić w aptece. Jest też kilka ogólnopolskich firm, które proponują profesjonalne kosmetyki do makijażu i produkty specjalistyczne.
1
Korektory
Różne formy korektorów.

Korektory kosmetyczne są generalnie dostępne w czterech różnych formach:

1. W tubce, która zawiera płynny kosmetyk w formie kremu, który może się różnić pod względem właściwości nawilżających. Te typy korektorów są zazwyczaj transparentne i najlepiej nadają się do jasnej karnacji z tendencją do przesuszania. Wadą jest to, że użycie zbyt dużej ilości kosmetyku, może doprowadzić do jego zbierania się na twarzy, tworząc nieestetyczne linie w miejscu zmarszczek.

2. W sztyfcie, który zawiera twardy suchy krem, który może się różnić pod względem właściwości nawilżających. Są idealne dla osób z ciemniejszą karnacją albo tych osób, które potrzebują bardziej kryjącego efektu.

3. W słoiczku, który zawiera trwały, mocno kryjący krem, który zazwyczaj jest w suchej formie. Taka forma korektora jest idealna dla osób o ciemnej karnacji i osób, które potrzebują maksymalnego efektu kryjącego.

4. W ołówku, który zawiera twardy suchy krem, który może się różnić pod względem właściwości nawilżających. Ten rodzaj korektora może być stosowany w przypadku większości typów skóry i najlepiej sprawdza się w maskowaniu małych niedoskonałości.

2
Wybór korektora
Wybierz dla siebie najodpowiedniejszy korektor.

Najlepiej jest dobierać korektor, bazując na swoim typie cery, czyli pod względem tego czy jest ona sucha, normalna, tłusta albo mieszana. Jednym ze sposobów w jaki możesz sprawdzić właściwości kryjące korektora, jest nałożenie niewielkiej ilości kosmetyku na żyle, znajdującej się na nadgarstku. Jeżeli efekt kryjący Cię zadowala, oznacza to, że prawdopodobnie kosmetyk świetnie sprawdzi się również na Twojej twarzy.

Wybierz właściwy odcień korektora, pasujący do Twojej karnacji, poprzez wypróbowanie różnych kolorów korektorów, aplikując je na linii żuchwy. Możesz również sprawdzić odcień korektora w oparciu o kolor swojego podkładu, jeśli ich odcienie pasują do siebie, oznacza to, że wybrałaś właściwy kolor korektora.

Rozważ również zakup dwóch produktów z tej samej linii, po to żeby móc zmieszać kolory i otrzymać optymalne dostosowany do swojej skóry odcień. Niektóre kobiety preferują mieszanie korektorów z podkładami, aby zapewnić sobie idealne połączenie kolorów.

Jeżeli to możliwe, spróbuj dobrać idealny kolor bez różowych, pomarańczowych albo brzoskwiniowych pigmentów, ponieważ bardzo często dają one nienaturalny efekt. Naprawdę dobry korektor powinien być niezauważalny.

3
Nakładanie korektora
Aplikacja korektora.

W zależności od konsystencji kosmetyku i Twoich osobistych preferencji, możesz najpierw nałożyć korektor, a dopiero później podkład albo najpierw użyć podkładu i wykonać makijaż oczu i dopiero wtedy użyć korektora. Użyj techniki, która najlepiej się sprawdza w Twoim przypadku. Upewnij się tylko, że korektor nie ulega wytarciu podczas, gdy wykonujesz resztę makijażu.

Doskonała umiejętność aplikowania korektora jest kluczem do dobrego wyglądu. Ciepło Twojego palca, spowoduje, że korektor się rozcieńczy i rozprowadzi się, a wielkość obszaru, który chcesz przykryć nie może być ani trochę mniejsza kształtem od opuszek palców. Dla tych osób, które preferują jednak nakładanie korektora za pomocą palca, poleca się delikatne wklepywanie kosmetyku w jedno miejsce, do momentu aż równo się rozprowadzi i zleje z kolorem cery. Pocieranie spowoduje jedynie rozmazanie się korektora, przez co nie będzie on w stanie pokryć miejsca, które usiłujemy zatuszować.

Użycie małego, dobrze wyprofilowanego pędzla do korektora pomoże Ci lepiej kontrolować rozprowadzanie kosmetyku na mniejszym obszarze, jak np. wypryski. Wybierz nylonowy pędzelek, ponieważ pędzle z naturalnego włosia wchłoną korektor i przez to nie będzie on skutecznie nałożony. Dzięki pędzelkowi będziesz miała możliwość zaaplikowania produktu w dokładnie taki sposób i na takim obszarze jaki będzie wymagał zatuszowania.

Delikatnie nakładaj niewielką ilość korektora pędzelkiem. Nie potrzeba dużych ilości kosmetyku, aby zatuszować dane miejsce, nie trzeba go też rozcierać ani stosować dużego nacisku. Małymi zaokrąglonymi ruchami pędzelka, będziesz w stanie idealnie dopasować korektor do cery, aż do momentu kiedy miejsce stanie się niewidoczne. Jeśli chcesz żeby korektor lepiej się stosowało, nałóż jego niewielką ilość na pędzelek, a następnie zanurz go w transparentnym sypkim pudrze i dopiero wtedy nałóż na twarz. Inną sztuczką, której możesz użyć, jest zaaplikowania niewielkiej ilości korektora na palec lub dłoń i poczekanie aż nieco zaschnie. 

Oceń wygląd miejsca, które chciałaś zatuszować. Jeżeli potrzebujesz nałożyć kolejną warstwę kosmetyku, najpierw przypudruj poprzednią, w celu zapobiegnięcia rozprzestrzenienia się korektora poza miejsce, które chcesz ukryć. Nałóż kolejną minimalną ilość korektora i następnie zaaplikuj podkład i zmieszaj je na danym obszarze, po to żeby go zakamuflować i dopasować jak najlepiej do koloru skóry. Raz jeszcze użyj sypkiego pudru w celu wykończenia makijażu.

4
Zielone korektory
Kolory korektorów.

Jeżeli wolisz możesz zastosować korektory, w różnych kolorach (np. zielony albo fioletowy, które są stosowane do neutralizowania niechcianych przebarwień na skórze) w zależności od tego jakiej korekty chcesz dokonać. Na przykład korektor w kolorze niebieskim zniweluje przebarwienia w kolorze pomarańczowym, korektor zielony dobrze spisze się w kamuflowaniu zaczerwienionych plamek, fioletowy zneutralizuje odcień żółty itd. Są to odcienie znajdujące się po przeciwnych stronach koła kolorów i dlatego tak dobrze się równoważą.

Powodem dla którego stosuje się kolorowe korektory jest fakt, że czasami nie jesteśmy w stanie zatuszować niechcianych przebarwień na skórze jedynie za pomocą korektora w odcieniu naszej cery. W takim wypadku najpierw należy zneutralizować przebarwienie korektorem kolorowym i dopiero wtedy zastosować korektor w naturalnym odcieniu skóry.

Zazwyczaj bez problemu możesz kupić korektory w kolorze zielonym, żółtym i lawendowym.

Zielony korektor stosowany jest do neutralizowania zaczerwienionych obszarów skóry i bardzo dobrze sprawdza się w przypadku tuszowania trądziku, zaczerwienionych blizn, czerwonych plam na policzkach albo nosie, trądziku różowatego, znamion oraz niebieskawo-czerwonych siniaków. Transparentny zielony korektor jest najłatwiejszym korektorem do aplikacji.

Żółty korektor stosowany jest do tuszowania cieni pod oczami, które bardzo często zawierają niebieskie żyłki albo zasinienia, które są niebieskie albo niebiesko-zielone w zabarwieniu. Stosuj go w przypadku ciemnych pieprzyków, plamek wątrobowych i niebieskich tatuaży.

Lawendowy korektor znormalizuje wszelkie niedoskonałości, które są w kolorze żółtym, jak np. żółtawe lub brązowawe siniaki, ziemistą cerę oraz ciemne plamki na skórze o brązowej karnacji.

5
Nakładanie korektora
Jak nakładać kolorowe korektory?

Zaznacz kolorowym korektorem punkt w miejscu, które chcesz zatuszować, a następnie delikatnie wklep opuszkami palców, wychodząc nieco poza krawędź problematycznego obszaru. Pozwól aby korektor zasechł i następnie nałóż korektor pasujący do Twojego odcienia skóry. Rozprowadź go troszkę poza krawędziami kolorowego korektora. Kiedy ta warstwa wyschnie zaaplikuj podkład ruchem do dołu i uważaj aby nie zetrzeć korektora. Jako ostatnio krok oprósz twarz sypkim pudrem.

Innym wariantem powyższej metody użycia kolorowego korektora to nałożenie jak najmniejszej ilości tego korektora na dane miejsce, a następnie przykrycie go podkładem. Kiedy ten wyschnie, nałóż kolejną małą ilość kolorowego korektora i znowu warstwę podkładu. To daje nadaje bardziej naturalnego efektu, kiedy nakładasz korektor warstwowo, zamiast aplikować jednorazową grubą warstwę.

Niektórzy wyznają teorię, że nie należy stosować kolorowych korektorów, gdyż wymaga to dużych umiejętności w celu uzyskania dobrych rezultatów. Jeżeli nie przykryjesz ich jak należy, będziesz mieć na twarzy niebieskie, zielone albo żółte plamy. Wiele firm robi kolorowe korektory do skóry, które mają wystarczający efekt kryjący, tak więc wszelkie przebarwienia będą ukryte. Użycie tych produktów zajmuje oczywiście mniej czasu. Poeksperymentuj z kolorowymi korektorami, aby dowiedzieć się czy są dla Ciebie odpowiednie.

6
Stosowanie korektora
Obszary potrzebujące korektora.

Poza przebarwieniami i znamionami, niektóre obszary na twarzy, które najprawdopodobniej będą potrzebowały zastosowania korektora to: ciemne sińce pod oczami, kąciki oczu zaraz przy nosie, które mogą cechować się innym kolorem niż reszta cery oraz zewnętrzne kąciki oczu.

Wady na twarzy, które większość kobiet najczęściej chce ukryć są zazwyczaj dwuwymiarowe i nie będą stanowić problemu dla korektora. Jednak kiedy próbujesz zatuszować wypukłą bliznę albo pieprzyk jest to znacznie trudniejsze do wykonania, ponieważ makijaż ma tendencje do zbierania się w różnych zagłębieniach skórnych albo wokół krawędzi takiego wypukłego obszaru, co tylko zwraca większą uwagę na nieregularność. Lepiej może tu zadziałać ominięcie zastosowania korektora i pozostanie przy samym podkładzie.

7
korektor MAC
Wyjątkowo kryjące korektory.

W przypadku ciemnych i bardzo widocznych znamion, pieprzyków albo innych skaz na skórze, które pokrywają duże obszary skóry, należy używać korektorów o specjalnych formułach, które poradzą sobie nawet z najgorszymi niedoskonałościami skóry (Dermablend, MAC). Wysoki efekt kryjący tych produktów pozwala na zakamuflowanie takich problemów jak: blizny, znamiona, trądzik, blizny potrądzikowe, piegi, plamy starcze, rozstępy, cienie pod oczami, pajączki i żylaki, siniaki, zmiany spowodowane promieniowaniem słonecznym, tatuaże, hiper-i hypo-pigmentacja, bielactwo, toczeń, trądzik różowaty, łuszczyca, ostuda, melanoderma, naczyniaki, teleangiektazja, torbielowate zmiany skórne powstałe w wyniku AIDS, toczeń i nierówny koloryt.

Przeczytaj również:

- "Jak zatuszować trądzik?"
- "Jak ukryć cienie pod oczami?"

Strona 1 z 8

Powiązane porady

tuszowanie pryszczy
długotrwały makijaż
Kształt twarzy a makijaż

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane