Gra w osła

Jak grać w "Osła"?

Jest to miła gra towarzyska, inaczej nazywana „Świnką” w której udział biorą przynajmniej trzy osoby. Celem gry jest zebranie jak najszybciej czterech kart o takiej samej wartości.
1
Grę rozpoczynamy od ustalenia liczby graczy co ma istotny wpływ na liczbę rozdanych kart, np. jeśli mamy trzech graczy wybieramy z talii trzy czwórki o tej samej wartości (np. cztery damy, cztery walety i cztery króle), jeśli graczy jest pięciu wybieramy pięć czwórek itd.
2
Wybrane karty dokładnie tasujemy i rozdajemy je między graczy, tak aby każdy miał po cztery. Gracze układają swoje wachlarzyki oczywiście nie pokazując innym jakie mają karty i rozpoczyna się właściwa gra.
3
Osoba rozpoczynająca grę wybiera jedną spośród swoich kart, która jego zdaniem najmniej mu pasuje i przekazuje ją graczowi po swojej lewej stronie, tak aby nikt poza nimi nie zobaczył wartości karty. Graczy który przyjął kartę dokłada ją do swojego wachlarzyka i sam wybiera kartę do kolejnego gracza z lewej. Gra toczy się w kółko, gracze starają się przekazywać swoje kart jak najszybciej i bez zastanowienia, jednocześnie zachowując czujność.
4
W momencie gdy jeden z graczy uzbiera cztery karty o takim samym nominale kładzie je na stole, wtedy pozostałe osoby przy stole również muszą jak najszybciej położyć swoje karty na stole, ta która zrobi to ostatnia przegrywa i dostaje karne „O”. Zaczynamy wszystko od nowa i gramy tak długo, aż jedna z osób nie uzbiera wszystkich karnych literek, czyli: „O”, „S”, „I”, „O”, „Ł”.
5
Jeśli uzbieramy cztery karty o tym samym nominale możemy zmylić i zwodzić przeciwników, np. zagadując ich i wtedy niepostrzeżenie położyć karty na stole, lub udać że zawiązujemy sobie but i naturalnym odruchem kładziemy karty na stół. Chodzi o to aby było jak najwięcej zabawy.
6
Kładzenie kart na stole można zastąpić innym gestem, np. podrapaniem się po nosie lub postukaniem palcami w kolano, wszystko zależy od graczy.
7
Jeśli chcemy dodatkowo urozmaicić sobie grę, możemy do kart którymi gramy dorzucić jednego samotnika np. jednego asa. Wtedy przy rozdaniu jedna z osób będzie miała pięć kart i to właśnie ona będzie zaczynała. As będzie kartą przeszkadzającą bo właściwie uniemożliwiającą zebranie czterech kart. Możemy się go więc pozbywać i przekazywać kolejnej osobie, ale zgodnie z zasadą, że nie można uczynić tego w tej samej kolejce w której się go dostało, tylko dopiero w kolejnej.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Karty do gry
As
poker texas hold'em

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane