Karty do gry

Jak ułożyć pasjans "Stary Zegar"?

Pasjanse są bardzo lubianą rozrywką, jednak niestety częściej zdarza nam się je rozwiązywać na ekranie monitora, niż prawdziwymi kartami. Warto się jednak czasem oderwać, choćby po to by poznać nowy sposób na pasjansa, którego raczej trudno znaleźć w komputerze. Używamy jednej talii, a naszym celem jest odkrycie wszystkich kart i ułożenie ich zgodnie z wartościami.
1
Rozpoczynamy od starannego przetasowania kart i odpowiedniego ich ułożenia.
2
Karty rozkładamy koszulkami do góry na dwanaście części, tak aby każdy stosik symbolizował godzinę zegarową, karty układamy oczywiście w kształt okręgu, a na każdym ze stosików powinny znaleźć się po cztery karty. W środku zegara układamy trzy karty w stosik. W ten sposób w ręku pozostanie nam jedna od której rozpoczniemy rozgrywkę.
3
Przyglądamy się karcie, która pozostała nam w ręce, ponieważ od jej wartości zależy gdzie zostanie ona położona, np. jeśli jest to czwórka, kładziemy ją obok stosiku symbolizującego godzinę czwartą. Karty od dwójki do dziesiątki, odpowiadają godzinom zgodnym z ich wartościami. Walet jest godziną jedenastą, dama godziną dwunastą, a as godziną pierwszą. Jeśli trafimy na króla, kładziemy go obok środkowego stosiku.
4
Wracając do czwórki, która była przykładem pozostałej karty. Układamy ją obok stosiku odpowiadającego godzinie czwartej i bierzemy kartę z wierzchu tego właśnie stosiku. Wziętą kartę znów dopasowujemy do odpowiedniego miejsca, jeśli był to np. walet układamy ją koło stosiku będącego godzinę jedenastą i bierzemy z niego wierzchnią kartę itd.
5
Grę uznajemy za wygraną, gdy uda nam się odkryć wszystkie karty.
6
Wbrew pozorom, nie zawsze się to jednak udaje, ponieważ gra kończy się z momentem odkrycia ostatniego – czwartego króla i położeniu go na środku. Nie mamy już wtedy możliwości wzięcia kolejnej karty i jeśli jakieś z okręgu nie zostały jeszcze odkryte musimy grę uznać za przegraną.
7
Jest to bardzo prosty do zrozumienia pasjans w związku z czym jest idealny dla osób zaczynających zabawę z kartami. Dodatkowym plusem jest to, że układ zegarowy wygląda na bardzo skomplikowany i jest widowiskowy, dzięki czemu układa się go z prawdziwą przyjemnością.
8
Układanie pasjansa działa uspokajająco i odprężająco, jest to więc świetny pomysł na krótką przerwę w pracy lub w nauce. Całość zajmie nam nie więcej niż 20 minut, a do swoich zajęć powrócimy wyciszeniu i bez śladu zdenerwowania, które trawiło nas przed przerwą.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane