Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Herbata > W jaki sposób parzyć zieloną herbatę?

W jaki sposób parzyć zieloną herbatę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zielona herbata zaczyna być coraz popularniejsza w naszym kraju. Tak naprawdę jednak wciąż nie jesteśmy do końca świadomi ani jej właściwości, ani właściwego sposobu jej przyrządzania. Na początku parę słów o samej herbacie: Napój pochodzi z Chin. Jego historia sięga 4000 lat. Już wtedy przypisywano mu lecznicze właściwości. Wywar przyrządza się z liści chińskiej herbaty, które nie zostały przerobione w wysokim stopniu zabiegiem utlenienia - w przeciwieństwie do normalnej herbaty. Obecnie zielonej herbacie przypisuje się wiele właściwości leczniczych. Nie wszystkie zostały jednak udowodnione. Mimo wszystko, w powszechnej opinii napój z zielonej herbaty pomaga w przypadku następujących schorzeń: neurodegeneracyjnych chorób, typu choroba Alzheimera oraz choroba Parkinsona, profilaktyki przed niektórymi rodzajami raka (zwłaszcza zapobiegania rakowi piersi), leczenia stwardnienia rozsianego. Zielona herbata zapobiega również degeneracji komórek i błon międzykomórkowych przez zapobieganie rozprzestrzenianiu się wolnych rodników podczas procesu utleniania. Zielonej herbacie przypisuje się również redukcję poziomu złego cholesterolu za pomocą obniżenia produkcji trójglicerydów i zwiększenia poziomu dobrego cholesterolu. Wszystkie te informacje wciąż nie są potwierdzone, lecz zielona herbata z pewnością ma dobre właściwości. Udowodnione zostało, że sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej, więc dobrze ją pić przy wszelkiego rodzaju dietach. Faktem jest również, że działa dobrze na układ krążenia. Aby jednak działanie napoju przyniosło odpowiednie efekty, powinniśmy nauczyć się go odpowiednio parzyć. Nie jest to wcale tak oczywiste, jakby się mogło wydawać. Nawet w herbaciarniach wciąż zalewa się liście zielonej herbaty wrzątkiem, tymczasem...
Rzeczy, których potrzebujesz:
zielona herbata (liściasta, najlepiej chińska lub japońska z herbaciarni)
1
Aby zaparzyć herbatę, najpierw musimy zagrzać wodę. Włączmy lub wstawmy na gaz czajnik, zanim nasypiemy herbatę do naczynia. Niewiele osób wie bowiem, że zielonej herbaty nie zalewa się wrzątkiem, ale wodą o temperaturze 60-80 stopni Celsjusza. Nawet w herbaciarniach i kawiarniach, jeżeli poprosimy o zieloną herbatę często podają ją zalaną wrzątkiem. Tymczasem, aby napój uzyskał odpowiednie właściwości, musi być parzony nie w temperaturze wrzenia, ale niższej.
2
Nasypmy łyżkę herbaty do filiżanki i odczekajmy jakiś czas. Gdy woda odrobinę przestygnie, wlejmy odrobinę do filiżanki z herbatą, po czym weźmy sitko/spodeczek i odsączmy herbatę, wylewając całą wodę do zlewu. Dlaczego tak? Według chińskich znawców, przed właściwym zaparzeniem herbaty należy "umyć" jej liście w temperaturze około 90 stopni Celsjusza, by oczyścić je z wszelkich toksyn, które mogą się na nich znajdować.
3
Po "obmyciu" herbaty, poczekajmy aż woda ostygnie do temperatury 60-80 stopni Celsjusza i zalejmy filiżankę do pełna. Odczekajmy 2-4 minuty (nie mniej, niż 30 sekund) i voila! Napój jest gotowy do picia. Należy zapamiętać, iż jedna porcja herbaty może być parzona nawet trzy razy, więc po wypiciu napoju, nie wyrzucajmy fusów do kosza. Odstawmy je i zaparzmy ponownie.
Dlaczego warto jeść żółty ser?
Jak zrobić napój z zielonej herbaty, mięty i pomarańczy na odchudzanie?
Jak prowadzić zdrowy tryb życia?
Jak przestać tyć? Codzienne błędy prowadzące do nadwagi.
Wskazówki
  • Warto wiedzieć, iż suche liście zielonej herbaty zawierają dwa razy większą ilość kofeiny, niż suche ziarna kawy. Aby jednak wydobyć właściwości kofeiny z zielonej herbaty, musi ona zostać odpowiednio zaparzona. Jeżeli chcemy, żeby herbata była pobudzająca, musimy zaparzyć ją w sposób opisany wyżej i dodać więcej liści. Tak zaparzona herbata będzie posiadała jednak dwa lub trzy razy mniejszą ilość kofeiny, niż parzona kawa.
 4.6/5 (10 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt