Domek na drzewie

Jak zbudować domek na drzewie?·

Sooonia - specjalista Tipy.pl
Domek na drzewie
1 z 10
Jeśli zbudujesz swoim dzieciom domek na drzewie albo fort, będą się tam bawić godzinami. Buduj według poniższego planu, a Twój domek na drzewie będzie bezpieczny, nie uszkodzi drzewa i będzie służył wiele lat.
1
Domek na drzewie 1
Wyznacz podłogę domku i zaznacz białą kredą miejsce na otwór dla słupka.

Ustaw deski na drzewie w taki sposób, aby wyznaczały krawędzie podłogi domku a następnie przytwierdź je do drzewa. Zrzuć pion z rogu podłogi domku, po to aby wyznaczyć miejsce pierwszego otworu na słupek. Zaznacz kredą dane miejsce i wykop dołek o głębokości około 60 cm.

2
Domek na drzewie 2
Dodaj żwir i ustaw pierwszy słupek o wymiarach 10x10cm.

Wsyp żwir na wysokość ok. 7,5 cm, a następnie umieść w otworze słupek o wymiarach 10x10cm. Upewnij się, że słup jest idealnie pionowy. Przyczep słup do podłogi, aby zapobiec jego ruszaniu się.

3
Domek na drzewie 3
Ustaw trzy słupy w szybko schnącym betonie.

Dodaj mieszankę szybko schnącego betonu na 7,5 cm wysokości otworu na słupek. Dolej wodę i zrób mokrą zaprawę, aby pomóc wodzie dobrze połączyć się z mieszanką i wyeliminować powstanie pęcherzyków powietrza. Ustaw pozostałe 2 słupy w taki sam sposób.

4
Domek na drzewie 4
Dokończ ramę domku na drzewie i wyprostuj kąty.

Dodaj pozostałe dwie deski, aby powstała czterostronna platforma. Połącz je poprzez wkręcenie śrubek w kątach domku, po to żeby porządnie je zabezpieczyć.

5
Domek na drzewie 5
Przytwierdź słupki na stałe do ramy domku na drzewie.

Przewierć się przez każdy słupek i ramę i wbij młotkiem grube gwoździe. Następnie dodaj nakładki i za pomocą śrubokręta dokręć je porządnie. Przytnij górne powierzchnie słupków za pomocą piły.

6
Domek na drzewie 6
Skonstruuj drabinę do domku na drzewie.

Połącz ze sobą dwie pary deseczek o wymiarach 5x10 cm jako poręcze drabiny, a następnie identycznie przewierć każdy ze szczebli za pomocą przenośnej wiertarki. Ściśnij końce kołków i umieść je w pasujących dziurkach wywierconych w obu poręczach drabiny. Następnie umocnij je poprzez wbicie gwoździ.

7
Domek na drzewie 7
Dodaj belki i zabezpiecz platformy z desek.

Użyj nierdzewnych śrubek, aby zabezpieczyć dwie belki o wymiarach 5x20 cm ułożonych w poprzek platformy. Połóż platformy z desek prostopadle do belek, zostawiając 1,5 cm luki, gdzie będzie zbierać się woda i zanieczyszczenia. Przykręć je za pomocą śrubek do platformy.

8
Domek na drzewie 8
Zrób ściany domku na drzewie.

Skonstruuj cztery ściany domku na drzewie za pomocą desek i kołków oraz górnych/dolnych poręczy. Ustawiaj każdą ze ścian, nie śpiesząc się, po każdej stronie platformy, a następnie przykręć je do niej śrubkami.

9
Domek na drzewie 9
Przykryj ściany i zamknij domek na drzewie.

Wytnij 15-centymetrowe paliki z pokrycia zewnętrznego i zamknij ściany domku. Pracuj według wytycznych, aby ustawić je i przytwierdzić przy pomocy pistoletu z gwoździami. Dla dodatkowej pewności, wkręć śruby.

Strona 1 z 10

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

luk
01.06.2016
pisane na kolanie
puk puk
11.05.2015
co za debilne opisy... "przenośna wiertarka, wbij gwoździe i dodaj nakładki i skręć śrubami"... moja babcia lepiej by opisała