Ubijanie białka

Jak ubić białko na sztywno?

AnetaZ - specjalista Tipy.pl

Jeśli potrzebujesz ubitych na sztywno białek do pieczenia cytrynowego ciasto bezowego, sufletu lub, potrzebujesz ubite białka do biszkoptu, babki lub w celu zwiększenia objętości masy deseru. Cokolwiek pieczesz, kiedy ubijasz białka na sztywną pianę, możesz korzystać z niektórych technik i sekretów, których często w przepisach po prostu nie ma. Kiedy już dojdziesz do wprawy, staje się to bardzo proste, ale nie zniechęcaj się, ponieważ do tego czasu może to być nieco frustrujące. W poniższym artykule znajdziesz wszystko, co powinnaś wiedzieć o ubijaniu jajek na sztywną pianę.

P

* Jajka i białka jajek,
* Ciepłą wodę,
* 3 miski,
* Łyżkę cedzakową,
* Mikser elektryczny z przystawką do ubijania, lub trzepaczkę ręczną,
* Szczyptę soli,
* Sok z cytryny lub ocet,
* Miedzianą miskę (opcjonalnie).

1

Jeśli to możliwe, do ubijania wybierz raczej jajka starsze niż te świeże, ponieważ lepiej się ubijają.

2

Ogrzej jajka do temperatury pokojowej. Ten krok nie powinien być pominięty, chyba że masz bardzo, bardzo dużo czasu i możesz ubijać białka godzinę dłużej. Jajka o temperaturze pokojowej nadają się najlepiej do ubijania na sztywną pianę. Wyciągnij więc jajka z lodówki na godzinę przed ubijaniem, albo zamocz je w ciepłej, ale nie gorącej wodzie (inaczej mogą się zagotować) na kilka minut, do momentu kiedy nie będą już zimne.

3
Wyczyść i wysusz bardzo dokładnie wszystkie miski.
4

Oddziel białka jajek od żółtek. Powinnaś skończyć z miską pełną białek bez najmniejszego śladu żółtka w środku.

5
Do białek dodaj szczyptę soli.
6

Najszybciej ubijesz białka za pomocą miksera elektrycznego z przystawka do ubijania, ale możesz również użyć trzepaczki ręcznej.

7

Mniej więcej w połowie ubijania do białek dodaj na dwa białka, 1/4 łyżeczki octu lub soku z cytryny. Jest to pomocne w celu utrwalenia piany i w zachowaniu jej przed ponownym skropleniem.

8

Skończ ubijanie jak tylko białka będą już sztywne i nie będą się wylewać. Jeśli będziesz ubijać białka zbyt długo, doprowadzi to do destabilizacji białek.

9

Do przepisu który robisz dodaj ubite białka jak najszybciej, aby mieć pewność, że nie stracą swojej sztywności.

10
Ubijanie białek

Jeśli masz miskę pokrytą miedzią, użyj jej zamiast soku z cytryny czy octu - kwasu który powstrzymuje ubite białka przed zamienieniem się w płyn. Miedziana miska będzie najlepsza do ubijania jajek i nada jeszcze większej objętości ubijanym białkom.

Powiązane porady

prażone orzechy laskowe
ubita śmietana
szybkie obieranie pomarańczy

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Pastry Chef
15.01.2016
Soli dodaje się na początku, tylko szczypce, ponieważ wiąże wilgos i łatwiej ubić na sztywna pianę.
Kwasem cytrynowy dodaje się jak już piana z białek i cukru jest sztywna, i z kwaskiem ubija się nadal, to ją stabilizuje i sprawia też że jest pięknie biała
..
26.10.2015
nigdy sie nie daje soli.. tylko cukier
Joanna
07.11.2013
Matko Boska, a ja zawsze schładzałam jajka i fakt, że rzadko się udało je ubić. Ale numer.