Wycieraczki samochodowe

Skrzypiące wycieraczki

MatMat - specjalista Tipy.pl
Skrzypienie wycieraczek samochodowych doprowadza Cię do szału? Codziennie musisz ich używać, bo pada deszcz lub śnieg, a masz długą drogę do pracy i bez nich nie możesz się obejść? Poniżej znajdziesz instrukcje jak na zawsze usunąć denerwujący zgrzyt i pisk wycieraczek na szybie samochodu.
P

* Płyn do mycia szyb,
* Sodę oczyszczoną,
* WD-40.

1
Zacznij od dokładnego umycia szyby środkiem do szyb. To spowoduje że szyby będą "gładsze" i wycieraczki będą się łatwiej przesuwać.
2
Skrzypienie wycieraczek może być spowodowane rdzą na tulejce (tam gdzie obraca się ramię wycieraczki). Dlatego należy spryskać tulejkę wd40, wyczyścić, wytrzeć a następnie nasmarować olejem lub smarem maszynowym.
3
Dokładnie wyczyść wycieraczki w rowkach znajdujących się pomiędzy językiem a korpusem piórka przylegającego do szyby.
4
Umyj piórka wycieraczek.
5
Na papier nasyp sody oczyszczonej i dokładnie przetrzyj nią szybę. W ten sposób usuniesz resztki wosku i wszelkie inne osady z szyby.
6
Jeżeli Twoje szyby są bardzo brudne i brud jest zaschnięty, polej Coka-Colą i pozostaw na kilka minut, następnie spłucz zimną wodą.
7
Sprawdź czy wycieraczki są dobrze założone. Czy nie są za bardzo dociśnięte (ramiona wycieraczek), lub za luźne oraz, są ustawione prostopadle do szyby i czy przypadkiem nie są założone odwrotnie. Sprawdź również ich napięcie.
?

Wskazówki
* Wymieniaj pióra wycieraczek dość często, dobre gumy wytrzymują max 2 lata,
* Nie każde piórka są takie same. Jeśli nic nie pomogło to kup piórka sprawdzonej i dobrej firmy.
* Nie jedź zbyt blisko za innym autem podczas gdy pada deszcz, w ten sposób narażasz swoje wycieraczki na dodatkową ciężką pracę, a także łatwiej na szybę dostanie się razem z wodą piasek i inne zabrudzenia.

Powiązane porady

parowanie szyb w aucie
zatrzaśnięcie kluczyków w samochodzie
Jazda samochodem

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

Piżmak
01.11.2016
Warto nałożyć sobie powłokę hydrofobową - koszt mały a w czasie deszczu nie trzeba prawie wcale używać wycieraczek. zimą tez się przydaje ta powłoka.
MarcinMadej
03.11.2015
Bardzo dobre są wycieraczki Negotti, firma produkuje wycieraczki dla różnych marek samochodów, z podziałem na modele i roczniki, więc mamy pewność, że kupujemy coś odpowiednio dopasowanego. negotti.pl – to ich stronka.
mam tego dość
12.01.2015
ale baranina nawet nie potrafią czytać ze zrozumieniem, masakra i takie tumany właśnie wypowiadają się na forach internetowych miedzy innymi w polityce itp. a potem wychodzą szopki. Natomiast co do użycia szamponu na część gumową wycieraczki raczej się to nie sprawdza a co się tyczy sody oczyszczonej to bym raczej się bał ponieważ soda jest szorstka i może zadziałać jak papier ścierny i po przejrzystości szyby. Sody używa się raczej do czyszczenia zębów pomaga i wybiela ale nie często stosować.
asdasd
20.11.2012
Proponuję użyć środka w stylu "Niewidzialna wycieraczka" dodatkowo szyba bedzie bardziej gładka. I oczywiście stary sposób to przemycie piór szamponem lub innym detergebtem
Radison
14.10.2012
"polej Coka-Colą" - Ubaw po pachy! :D
moi
18.02.2012
jezu co za niepotrafiący czytać skretyniali idioci
gosc
04.02.2012
puscic glosniej radio i po krzyku,a jak jeszcze przeszkadza pisk wycieraczek to je zdemontowac.I po krzyku.pa.
jan@w1.pl
22.02.2011
Co za bzdura, jak sie kompiesz tez sie pewnie polewasz Coca-Cola..
keysej
22.11.2010
czytać ze zrozumieniem- kazał natłuścić tuleję- a odtłuścić szybe i pióra- nie mówił nic o laniu wd40 na szybe lub pióro- tylko nałożysko!!
Seba
28.10.2010
Ludzie nie róbcie tego co tu pisze bo będziecie tego żałować! Proponuje żeby autor tego tandetnego opisu sam to zrobił na swoim aucie! Umyć szybę a potem ją "zgnoić wd40 które jest tłustym olejem?! ...