Żółte plamy z potu

Jak usunąć żółte plamy z potu?

AnetaZ - specjalista Tipy.pl
Żółte plamy z potu
1 z 8
Usuwanie plam z potu nie jest łatwe, ale jest możliwe. Ubrania, a w szczególności ubrania białe zaczną robić się żółte czy to z biegiem czasu, czy w kontakcie materiału z potem. Kiedy ubrania staną się żółte, zwyczajne pranie nie usunie plam, tak więc będziesz musiała zastosować inne techniki. Poniżej znajdziesz domowe sposoby na usuwanie żółtych plam z ubrań:
1
pranie

Jest kilka domowych sposobów na usuwanie żółtych plam z ubrań. Możesz użyć już gotowych, dostępnych w sklepach środków przeznaczonych do wybielania plam, albo możesz przygotować taki środek sama. Upewnij się, że wybrałaś odplamiacz który jest odpowiedni do rodzaju ubrania. Nie używaj przedstawionych technik na kolorowych lub ciemnych tkaninach, ponieważ może zostawić trwałą plamę na ubraniu.

2
wybielacz
Gotowe środki do wybielania plam:

Gotowe środki do wybielania plam są raczej skuteczne. Upewnij się jednak, że używasz ich ostrożnie i zgodnie z instrukcją, aby zmniejszyć ryzyko zniszczenia tkaniny.

Wybielacz:

Wybielacz usunie każda plamę z białych ubrań. Możesz stosować go bezpośrednio na plamę i pozostawić, aby wsiąkł w ubranie tuż przed praniem, albo możesz dodać go do pralki. Wybielacz dodaj do pralki tylko wtedy kiedy jest pełna białych ubrań. Wybielacz usunie kolor z ubrań i może być również zbyt mocnym środkiem dla delikatnych materiałów takich jak jedwab.

3
soda oczyszczona i woda
Domowe sposoby na wyeliminowanie żółtych plam z ubrań:

W domu prawdopodobnie masz kilka środków, które mogą być pomocne w usuwaniu żółtych plam z ubrań. Domowe środki często są tak skuteczne jak kupowane w sklepie. Zanim jednak je zastosujesz na żółtej plamie, zrób wcześniej test na małej nie widocznej powierzchni.

Mieszanina z sody oczyszczonej, wody utlenionej i wody:

Mikstura z wody utlenionej, sody oraz wody nałożona bezpośrednio na plamę powinna sobie z łatwością z nią poradzić. Zmieszaj równe ilości tych środków w małym pojemniku. Nałóż roztwór na plamę i za pomocą szczoteczki wetrzyj go w materiał. Pozostaw do wchłonięcia na 30 minut do godziny w zależności od intensywności plamy, a później wypierz jak zazwyczaj.

4
tabletki do protez
Tabletki do protez:

Tabletki do protez mogą rozjaśnić żółte plamy z potu z jasnych a nawet ciemniejszych ubrań. Rozpuść do od dwóch do czterech tabletek w wiaderku z wodą, zamocz zaplamioną odzież od ośmiu do dwunastu godzin. Następnie wyciągnij ubrania z wiaderka i wypierz jak zazwyczaj.

5
ocet i sól
Ocet i sól:

Wymieszaj pół szklanki octu z połową szklanki soli w wiaderku wody. Umieść w nim ubrania zawiruj i pozostaw na przynajmniej trzydzieści minut. Następnie wyciągnij ubrania i wypierz jak zwykle.

6
pasta do zębów
Pasta do zębów:

W celu rozjaśnienia plamy z potu pastę do zębów możesz nakładać bezpośrednio na materiał. Wcieraj pastę za pomocą szczoteczki, aż plama nie zniknie. Kiedy usunęłaś już plamę, wypierz ubranie jak zazwyczaj, aby pozbyć się pasty do zębów.

7
Cytryna
Sok z cytryny:

Sok z cytryny usunie żółte plamy z białych i jasnych ubrań. Nanieś czysty sok z cytryny na cały zaplamiony obszar i pozostaw do wyschnięcia na słońcu przez cały dzień. Wieczorem wypierz tak jak zazwyczaj w pralce lub ręcznie w celu usunięcia soku z cytryny.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

granit
plama na dywanie
pasta do zębów

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ja
20.03.2015
Ciekawe że na tym samy portalu w art. "Jak usunąć żółte plamy pod pachami?" piszą żeby nie stosować wybielaczy bo ściemnieją :-))). Ctrl+c ctrl+v byle skąd rządzi w naszych przaśnych portalach...
glupia ta strona
24.06.2013
gowno warte te rady