Farbowanie spodni na czarno

Jak zafarbować spodnie na czarno?
AnetaZ - specjalista Tipy.pl

Jeśli potrzebujesz pary czarnych spodni, ale nie chcesz kupować nowych, rozważ zafarbowanie pary którą już posiadasz. Dobry efekt farbowania uzyskasz wybierając spodnie jasne z naturalnych włókien i najlepiej bez plam. Możesz zafarbować stare, wyblakłe spodnie, aby wyglądały jak nowe. Jeśli spróbujesz zafarbować spodnie w paski lub z jakimkolwiek wzorem, pamiętaj jednak, że po zafarbowaniu będzie on nadal widoczny w różnych odcieniach czerni.

P

* Para spodni,
* 2 opakowania barwnika do ubrań,
* Wiaderko, lub umywalka,
* Około 12 litrów wody,
* 1 łyżka stołową proszku do prania,
* 1/2 szklanki octu,
* Długa łyżka lub patyk do mieszania.

1

Sprawdź informacje o materiale na metce spodni. Aby zafarbować spodnie równo materiał musi zawierać co najmniej 60% naturalnego włókna takiego jak bawełna, wełna czy jedwab. Natomiast jeśli materiał nie jest w 100% naturalny, nie osiągnie on pełnego, nasyconego koloru.

2

Napełnij wiaderko lub umywalkę dwunastoma litrami gorącej wody. Nie używaj zlewu plastikowego lub z włókna szklanego ponieważ barwnik go zabarwi. Dla osiągnięcia intensywnego koloru woda powinna mieć 60 stopni C.

3
Za pomocą szklanki usuń z wiaderka dwie szklanki wody.
4

Rozpuść proszek w wodzie i mieszaj, aż się rozpuści całkowicie. Do uzyskania intensywnej czerni powinno się użyć podwójnej dawki barwnika niż jest zalecane na opakowaniu.

5
Wlej rozpuszczony barwnik do wiaderka z gorąca wodą i bardzo dokładnie wymieszaj.
6

Dodaj 1 łyżkę stołową proszku do prania do wiaderka, aby zwiększyć równość i pół szklanki octu, aby zwiększyć intensywność koloru.

7
Zamocz spodnie w gorącej wodzie.
8
Zamocz spodnie w wiaderku z rozpuszczonym barwnikiem.
9

Mieszaj je od czasu do czasu przez 10-40 minut. Trzymaj spodnie w kąpieli do jednej godziny, aby upewnić się, że kolor będzie bardzo nasycony. Pamiętaj, że kolor wygląda na ciemniejszy, kiedy spodnie są mokre.

10

Wypłucz spodnie w ciepłej wodzie, a później w chłodnej do momentu, aż woda będzie czysta.

11

Spodnie wypierz w pralce z dodatkiem łagodnego proszku do prania w ciepłej wodzie i w cyklu zimnego płukania.

12

Spodnie wywieś do wysuszenia lub wysusz w suszarce, postępuj zgodnie z zaleceniami na metce.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

jan
29.11.2018
Ale przecież bawełniane spodnie się zbiegną w wysokiej temperaturze??? Są jakieś różnice w tańszym i droższym barwniku do tkanin? Szukać czegoś lepszej jakości? Są środki, które działają skutecznie w temp. 30 -40 st. Celsjusza? Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam
Artur
27.12.2017
A ile ml barwnika na jedną parę spodni??