Likwidowanie pryszczy

Jak zlikwidować pryszcze w jeden dzień?

AnetaZ - specjalista Tipy.pl
Likwidowanie pryszczy
1 z 9

Jest kilka sposobów na pozbycie się pryszczy w jeden dzień. Większość z nich to metody całkowicie naturalne, dzięki którym zapobiegniesz dalszemu rozwojowi wyprysków na skórze. Przeczytaj poniższe wskazówki, a odkryjesz jak szybko pozbyć się niechcianych krostek.

1
przykładanie lodu do twarzy
Przykładanie lodu.

Lód jest często stosowany jako szybki sposób na pozbycie się pryszczy. Wystarczy, że zawiniesz kostkę lodu w kawałek szmatki i przyłożysz do krostki na około 20-30 sekund. Powtarzaj tę czynność kilka razy w ciągu dnia, aby znacznie zmniejszyć stan zapalny, zamknąć pory i łatwo usunąć brud i tłuszcz. Jeśli szukasz szybkiego sposobu na pozbycie się pryszczy, stosowanie lodu będzie najlepszym rozwiązaniem. Uważaj jednak, jeśli masz skłonność do pękających naczynek.

2
miód i olejek z drzewa herbacianego
Miód oraz olejek z drzewa herbacianego.

Miód oraz olejek z drzewa herbacianego również są wspaniałymi środkami na szybkie usuwanie pryszczy, jednak tylko w pierwszej fazie ich rozwoju. Po umyciu twarzy nałóż jeden (lub oba) specyfiki na zmienione miejsca twarzy.

3
Pasta do zębów.

Biała pasta do zębów (nie żel) stosowana na pryszcze jest bardzo znanym domowym środkiem na pryszcze. Przed spaniem nałóż pastę na wyprysk i pozwól jej zaschnąć. Po obudzeniu umyj twarz, a zobaczysz, że pryszcz jest już mniejszy. Pasta do zębów powinna pozostać na pryszczu przynajmniej pół godziny. Zastanawiasz się dlaczego zwyczajna pasta usuwa pryszcze? Miętowa pasta do zębów zazwyczaj wysusza krostki i pomaga w szybszym leczeniu. Nie stosuj tej techniki, jeśli masz wrażliwą skórę, ponieważ pasta może podrażnić skórę.

4
sok z cytryny
Sok z cytryny.

Jeśli zastanawiasz się jak pozbyć się pryszcza na nosie czy czole, sok z cytryny może okazać się bardzo pomocny. Aplikowanie soku z cytryny na zainfekowane miejsca jest jednym z łatwiejszych sposobów na pozbycie się pryszczy. Przed położeniem się spać, wmasuj trochę soku z cytryny w krostki i pozostaw na noc. Po takim zabiegu wypryski na pewno będą mniej zauważalne albo całkowicie znikną.

5
Cynamon i miód
Maseczka z miodu i cynamonu.

Zmieszaj ze sobą miód i cynamon, aż uzyskasz klejącą pastę. Następnie nałóż taką miksturę na twarz, zostaw na noc i spłucz po przebudzeniu. Zabieg ten powtórz kilkukrotnie.

6
Kurkuma
Pasta z kurkumy.

Innym sposobem na szybkie pozbycie się wyprysków jest stosowanie pasty z kurkumy. Zmieszaj kurkumę z małą ilością wody i wymieszaj do uzyskania gęstej pasty. Wsmaruj papkę w wyprysk i pozostaw na noc. Żeby nie pobrudzić pościeli, zrób to około 30 minut przed pójściem spać. Dzięki temu pasta zdąży zaschnąć i nie odciśnie się na poduszkach.

7
maseczka na trądzik
Jak szybko pozbyć się pryszczy środkami bez recepty?

Produkty na pryszcze, które zawierają nadtlenek benzoilu i kwas salicylowy są szczególnie zalecane do leczenia trądziku i wyprysków. Przed zastosowaniem takich produktów uważnie przeczytaj ulotkę. Nie stosuj dawki większej, niż zalecana i postępuj ostrożnie, zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu. Jeśli produkty na trądzik nie dają pożądanych rezultatów, wypróbuj maskę, która zawiera siarkę. Staraj się nie pozostawiać jej na twarzy na noc, chyba, że instrukcja na opakowaniu mówi inaczej. Korzystne działanie wykażą również inne kosmetyki na bazie siarki (zobacz tutaj).

8
wyciskanie pryszczy
Inne wskazówki na pozbycie się pryszczy:

  • Myj twarz przed każdym stosowaniem środków przeciwtrądzikowych. Nie wpadaj jednak w obsesję. Zbyt częste mycie twarzy może doprowadzić do zbytniego wysuszenia skóry. Myj twarz dwa lub trzy razy dziennie za pomocą łagodnego mydła lub specjalnego żelu przeciwtrądzikowego. Po umyciu twarz delikatnie osusz, zamiast mocno pocierać ją ręcznikiem.

  • Ponadto nie wyciskaj pryszczy, ponieważ może to tylko pogorszyć stan skóry.

  • Razem ze wskazówkami na szybkie pozbycie się pryszczy należy również stosować zdrowszą dietę, bogatą w witaminy A i C, pić dużo wody, unikać bardzo słodkich i ostrych pokarmów.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

blizny potrądzikowe
trądzik różowaty
Trądzik młodzieńczy

Podobne porady

Komentarze (99)

* Pola wymagane

Joanna
23.10.2017
Ja starałam się zwalczać krosty domowymi sposobami i żaden z nich nie okazał się skuteczny. Wydaje mi się, że jednak lepiej kupić gotowy produkt z odpowiednio dobrana dawką leku lub substancji czynnych.
Irena
19.10.2017
Olej z pachnotki. Najtańszy i najskuteczniejszy lek na pryszcze, który nie podrażnia skóry. Reszta to się może schować. Najgorsze co można zrobić to używać specyfików wysuszających skórę - organizm zaczyna nadrabiać wydzielając jeszcze więcej łoju
Grzegorz
04.10.2017
Chcę dodać że maseczkę można też robić z gliny oraz aspiryny. Glina zmniejsza zapalenie a aspiryna wysusza trądzik. Razem z cytryną można spróbować pomidor u ogórek. Aloes też ma przeciwzapalne właściwości.
Aga
29.08.2016
Jak się pozbyć pryszczy
Yin-Yang
24.06.2016
Każda choroba czy dolegliwość biorą się z ludzkiego umysłu/podświadomości/duszy (zwał jak zwał). Objawy tzw. "choroby" to tylko cielesne urzeczywistnienie problemu jaki ma dany człowiek. W przypadku trądziku to brak akceptacji siebie i zmian w sobie oraz w swoim ciele, a zwłaszcza brak akceptacji zmian jeśli chodzi o dojrzewanie i popęd seksualny. Ewentualnie obrzydzenie z powodu kontaktu z czymś, czego się nie lubi/nie akceptuje/uważa za "nieczyste" czy "brudne". Jest tak ponieważ skóra jest tym co nas łączy z innymi, poprzez dotyk pozwala nam łączyć się z otoczeniem. Najlepsze lekarstwo? Pokochać i zaakceptować siebie, swoje pragnienia i innych. Przestać się obwiniać i uważać coś za "złe" lub "nieczyste". Więcej kontaktu z ludźmi. I uwaga ... akceptacja swej seksualności. Często osoba, która rozpoczyna współżycie bądź chociaż akceptuje swe pragnienia i np. rozładowuje napięcie za pomocą masturbacji przestaje mieć problem z trądzikiem. Im dłużej ktoś to dusi w sobie, tym gorzej. Dowodem na to jest chociażby to, że samo branie przez kobietę pigułek antykoncepcyjnych często powoduje zanik trądziku. Spytajcie dowolnego lekarza. Organizm kobiety "myśli" wtedy, że jest już w ciąży (brak dni płodnych) a więc ma swój "pierwszy raz" za sobą i tak to działa. Wierzcie lub nie, ale polecam spróbować. Wszelkie farmaceutyki i naturalne nawet środki to tylko łagodzenie i "leczenie" objawów podczas gdy wywołujący je czynnik wciąż istnieje. Chcesz pozbyć się trądziku na dobre? Wylecz przyczynę,a nie tłum ją niwelując oznaki.
misiek
13.06.2016
no nie wiem..
Panda
12.04.2016
Porady bardzo przydatne. Wiele z nich używam i działają. :) Serdecznie polecam ten artykuł, ponieważ ciężko z tymi pryszczami. :/
zaba
15.02.2016
Caly czas mam nawyk wyciskania. Bie wiem dlaczego to sie dzieje. Wychodza pryszcze ba twarzy oraz calym ciele. Najwiecej to wagry. Czy ktos mi pomoze
Marian
11.01.2016
No tak ale co robić jak się ma pryszcze na dupie?
n.j.to bardzo skuteczne
02.01.2016
To jest bardzo skuteczne poniewarz po pięciu dniach pozhyłam sie pryszczy na calymciele.