drzazga

Jak usunąć drzazgę?

MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl
Twoje dziecko biegało na bosaka po drewnianych płytach a teraz płacze bo w paluszku u stopy tkwi wielka drzazga? Nie wiesz jak ją usunąć ponieważ dziecko boi się igły? Po co płacz, poniżej przedstawię bardziej i mniej konwencjonalne sposoby na usunięcie drzazgi.
P

* pęseta
* alkohol
* ciepła woda
* cebula
* bandaż

1
Najprostszym i najszybszym sposobem na usunięcie drzazgi jest wyciągnięcie jej za pomocą pęsety. W tym celu należy zamoczyć część ciała w którą wbiła się drzazga w wodzie z mydłem, aby ją zmiękczyć po czym nacisnąć palcami skórę z dwóch stron drzazgi, złapać jej wystający koniec pęsetą i pociągnąć.

Po zabiegu przemyj skórę spirytusem.
2
Jeśli drzazga wbiła się pod skórę, należy odkazić ostrą igłę w ogniu lub przetrzeć ją spirytusem. Tam gdzie wbiła się drzazga, należy przyłożyć kawałek lodu w celu znieczulenia, a potem przy pomocy igły delikatnie przerwać skórę z wierzchu drzazgi i ją odsłonić. Jaj już odsłonimy drzazgę należy wyciągnąć ją pincetą.
3
Dziecko dostaje histerii na widok igły? Po co płakać? Drzazgę można wyciągnąć zupełnie bezboleśnie. Ukrój plasterek cebuli o grubości około 0,5 cm, przyłóż go do skóry w miejscu gdzie wbita jest drzazga, obwiąż bandażem i zostaw na noc. W ciągu nocy drzazga sama wyjdzie dzięki związkom chemicznym zawartym w cebuli, które działają ściągająco na skórę.
?

Wskazówki
* Jeśli drzazga za żadne skarby świata nie chce wyjść udaj się do lekarza.

!

Uwaga!
* Jeżeli w ranie znajduje się oprócz drzazgi bród, idź do lekarza. Lekarz może dać zastrzyk przeciwtężcowy.

Powiązane porady

Nogi
herbata z liści malin
krwiak leczenie

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

muckal
29.09.2016
to w końcu jak nazywa się to urządzenie pęseta czy pinceta?
Wiki2002
15.07.2013
Próbowałam twojego pomysłu @Będe Chirurgiem XD. Niestety bąbel był ale drzazga siedzi ma gdzie była
daria16rog
26.04.2013
Czasem bywają tak małe ze trzeba wycisnąć.
grazyna2
26.04.2013
Polecam potrzymanie miejsca z drzazgą w ciepłej wodzie, to działa, wtedy drzazgę lepiej wyjąć można. Nie zawsze bowiem można od razu wyjąc pincetą.
Bozi
08.07.2010
-> Hannah Montana. A próbowałaś powyższych sposobów opisanych w arcie? http://www.tipy.pl/artykul_756,jak-usunac-drzazge.html kiedyś przykładałem cebulę na noc i zadziałało więc polecam ten sposób a nie jakieś igły i pincety.