Przebarwienia skóry

Jak usunąć przebarwienia skóry?

Boorka - specjalista Tipy.pl

Przebarwienia na skórze są powodowane przez czyraki, pryszcze, trądzik, świąd, wysypki i inne problemy skórne, jak również przez słońce i tabletki hormonalne. Niektóre przebarwienia są tak ciemne, że potrafią zniszczyć urok osoby i trudno jest zakryć je zwykłym makijażem. Ukrywanie niedoskonałości za pomocą podkładów i korektorów to tylko rozwiązanie tymczasowe. Jeżeli są to przebarwienia ze względu na brak pigmentu, bądź spowodowane opalenizną, to potrzebują więcej czasu, aby zniknąć. Wiele ludzi decyduje się na terapię laserową, w celu redukcji niedoskonałości. Jednak w naszej kuchni znajduje się wiele rzeczy, które mogą w znacznym stopniu zredukować przebarwienia. Oto kilka domowych sposobów, które powodują zmniejszenie, lub jeśli są niewielkie to wyeliminowanie niedoskonałości na skórze:

1
Najlepszą rzeczą dostępną w kuchni jest cytryna. Może być zastosowana bezpośrednio na skórę albo może być zawarta w mieszaninie z innymi składnikami.
2
Możesz pocierać twarz za pomocą skórki z cytryny, jeśli chcesz dodaj troszkę cukru, ale to nie jest konieczne. Po skończeniu, pozostaw skórę na co najmniej 10 minut. Jeśli stosujesz to regularnie, możesz zredukować przebarwienia po trądziku i pryszczach.
3
Kolejny sposób na pozbycie się zanieczyszczeń i poprawienie wyglądu cery: potrzebujesz dwie pełne łyżki mąki z ciecierzycy, szczyptę kurkumy, dzięki której przebarwienia powinny się zmniejszyć, kilka kropelek soku z cytryny i łyżkę twarogu. Wymieszaj razem, aby powstała pasta. Jeśli będziesz stosować to regularnie, szybko zauważysz drastyczne zmiany.
4
Starte ziemniaki zawiń w szmatkę i wyciśnij z soku. Wymieszaj je z kilkoma kroplami soku z cytryny i miodem, po czym nałóż na twarz. Jeśli nie chcesz nakładać tego na całą twarz, nałóż tylko na przebarwienia. Zmyj po 20 minutach. Ziemniak posiada właściwości wybielające, które redukują niedoskonałości. Aby zminimalizować plamy i przebarwienia spowodowane opalenizną i poparzeniem, zaleca się nałożenie mikstury na całą twarz.
5
Wymieszaj sok pomidorowy i sok z cytryny. Możesz go wlać do butelki i przechowywać w lodówce. Nakładaj roztwór codziennie za pomocą wacika. Przyczyni się on do rozjaśnienia koloru skóry i włosków na twarzy oraz zminimalizuje przebarwienia.
6
Połączenie miodu, cytryny i szczypty kurkumy, jeśli będzie nakładane regularnie, również zredukuje niedoskonałości.
7
Drzewo sandałowe doskonale nadaje się do zmniejszania przebarwień i utrzymania cery jasnej. Możesz zastosować na skórę maseczkę sandałowca z wodą różaną, co nawet złagodzi trądzik, pryszcze i czyraki.
8
Maść z liści miodii indyjskiej lub ugotowane liście tejże rośliny, również skutecznie redukują przebarwienia.
9
Pocieranie twarzy za pomocą skórki papai i skórki od banana jest także skuteczne, kiedy po czynności zostawisz je na ok 15 minut.
10
Kolejnym sposobem jest zastosowanie mieszaniny miodu i mleka proszkowanego.
11
Jeśli Twoje przebarwienia są bardzo ciemne, skrusz proszek z suchych skórek cytryny i pomarańczy. Możesz go zachować do dalszego użytkowania. Jeśli chcesz, możesz dodać wody różanej lub kwaśnej wody. Tylko regularne stosowanie daje rezultat.
12
Dobre efekty daje również mieszanka miodu i kurkumy.
13
Dla polepszenia i przyspieszenia wyników działania, nałóż na twarz starty ziemniak i pozostaw na ok. 30 minut. Następnie spłucz. Dla widocznego rezultaty, stosuj co najmniej raz w tygodniu.
14
Olejek ze skórki pomarańczy jest bardzo przyjazny dla skóry i zmniejsza przebarwienia. Możesz wysuszyć skórkę pomarańczy wystawiając ją na promienie słoneczne, po czym skrusz ją. Pomieszaj proszek z wodą różaną, mlekiem lub śmietaną oraz twarogiem i nałóż na twarz. Pozwoli to rozjaśnić skórę.
15
Pij dużo wody, żeby uzdrowić i nawilżyć skórę.
16
Zawsze jak będziesz robić domowy sok z pomarańczy lub cytryn, używając wacika nie zapomnij nałożyć trochę na twarz, pozostawiając na ok. 30 minut. Po czym zmyj, a Twoja skóra będzie rozjaśniona.
17
Namocz migdały w wodzie i pozostaw na noc. Rano obierz je ze skórek, dodaj do nich miodu oraz soku z cytryny i zrób z nich pastę. Jeżeli będziesz to stosować codziennie po ok. 15 minut, Twoja skóra będzie wolna od zanieczyszczeń, a cera stanie się jaśniejsza.
?

Wskazówki
* Najlepszym wyjściem będzie wypróbowanie wszystkich powyższych opcji, aby usunąć wszelkie niedoskonałości ze skóry, bez strachu przed skutkami ubocznymi.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

cera tłusta
płatki róż
piękna cera

Podobne porady

Komentarze (9)

* Pola wymagane

Laura
27.06.2016
Do Judyta: Bardzo dobrze ;)
Joanna
02.09.2015
Warto kupić czarny kminek. Naturalnie usuwa zmiany skórne po kilku tygodniach. Wychodzi dużo taniej niż zabiegi, a efekt utrzymuje się cały czas jak się go regularnie przyjmuje.
Malwina81
28.12.2012
Mi pomógł Cosmelan. Polecono mi go w gabinecie Derma Solutions w Poznaniu. Nie jest tani, ale skuteczny :) Po ok. 5 tygodniach mam czyściutkie plecy!
Boorka
22.04.2011
myślę, że raz dziennie wystarczy. nie ma co przesadzać. co do mikrodermabrazji to strasznie drogo u was. może przejdź się po różnych salonach i popytaj. na pewno znajdziesz gdzieś taniej.
Judyta
21.04.2011
Jednak chciałabym spróbować tej ciecierzycy.Dziś idę kupic ta mąkę chyba dostane ją w kauflandzie??? Jakos ten przepis na maseczkę mnie zauroczył i myslę że będzie działał gdyż znalazłam też podobny przepis z mąką ciecierzycy, kurkumą i mlekiem i też pani ją poleca na przebarwienia:) A na mikrodermabrazję mnie nie stac bo jeden zabieg na samą twarz kosztuje u nas 110zł a musiałabym zrobić ich około 5 więc jak dla mnie to sporo kasy :(.A tą maskę z ciecierzycą trzeba stosować 2 razy dziennie czy ile razy??
Boorka
21.04.2011
No to jeszcze cytryna i ziemniaki. Stosuj oprócz tego peelingi oraz idź na kilka zabiegów mikrodermabrazji (to już nie jest takie tanie jak domowe sposoby ale z pewnością szybsze). Pamiętaj również, że stosując domowe sposoby jak również kremy wybielające będziesz musiała czekać na efekt kilka miesięcy (stosując produkty na twarz 1-2 x dziennie).
Judyta
21.04.2011
Ogórka juz uzywałam nie pomógł dlatego szukam czegoś innego
Boorka
20.04.2011
Do Judyta: ciecierzyca ma mnóstwo witamin (fosfor, potas, większość witamin z grupy B, żelazo i błonnik), kurkuma jest jednym z najsilniejszych antyutleniaczy, zatrzymuje proces starzenia, nawilża, natłuszcza, ściąga i nadaje skórze ładny kolor, poza tym kurkuma chroni skórę przed odbarwieniami i wpływem szkodliwych czynników. Sok z cytryny rozjaśnia skórę, działa ściągająco, antybakteryjnie, usunie zanieczyszczenia zaś twarożek ma dużo białka i złączy razem wszystkie składniki w pastę. Więc jak widzisz jest to raczej maseczka poprawiająca wygląd skóry.Jeśli masz przebarwienia najlepiej działać na nie ogórkiem - przykładać sobie go około 2x dziennie na 10-15 minut przez kilka tygodni. Już zresztą po paru dniach zobaczysz efekty. Ogórek rozjaśnia dlatego nakładaj go tylko tam gdzie masz przebarwienia. Zastanów się również dlaczego masz przebarwienia. Jeśli nie wyeliminujesz czynnika, który je spowodował to przebarwienia znów się pojawią po wyjściu na słońce (powodem mogą być tabletki hormonalne, antykoncepcyjne, inne tabletki jak np antybiotyki oraz skłonności np. piegi).
Judyta
20.04.2011
MAM PYTANIE CO DO TEJ MIESZANKI "Kolejny sposób na pozbycie się zanieczyszczeń i poprawienie wyglądu cery: potrzebujesz dwie pełne łyżki mąki z ciecierzycy, szczyptę kurkumy, dzięki której przebarwienia powinny się zmniejszyć, kilka kropelek soku z cytryny i łyżkę twarogu. Wymieszaj razem, aby powstała pasta. Jeśli będziesz stosować to regularnie, szybko zauważysz drastyczne zmiany"
CZY USUNIE ONA PRZEBARWIENIA??