Układanie płytek na tarasie

Jak ułożyć płytki na tarasie?·

Boorka - specjalista Tipy.pl
Układanie płytek na tarasie
1 z 11
Zbuduj ogrodowe patio w jeden dzień, za pomocą ułożenia prostych wzorów z kostki brukowej, którą łatwo można rozbudować.
Zazębiaj poszczególne elementy kostki brukowej w kształcie klucza i o prostych krawędziach, które pasują do siebie jak puzzle i stwórz patio w kształcie prostokąta. Ten projekt jest szybki i prosty w wykonaniu, co więcej - można go rozbudować. Ułożenie fundamentów z piasku i żwiru gwarantuje utrzymanie poziomu Twojemu patio oraz sprzyja prawidłowemu drenażowi.
1
Układanie kostki brukowej 1
Przemyśl wszystkie za i przeciw w swoim ogrodzie podczas wybierania miejsca na patio. Zbadaj dokładnie położenie i rozmiar konstrukcji, w celu współgrania z ogrodem i chodnikami. Zidentyfikuj i oznacz wszelkie przeszkody i zagrożenia np. linie elektryczne, czy inne tego typu połączenia, aby uniknąć niebezpiecznych sytuacji.
2
Układanie kostki brukowej 2

Zaznacz prostokąt wraz z kątami. Oznakuj cztery kąty proste swojego patio, za pomocą kołków. Rozciągnij sznurek owijając przy tym kołki, aby uwidocznić obwód. Zmierz środek pomiędzy każdą parą przeciwstawnych kołków. Jeśli kąty naprawdę są proste, to odległości będą równe.

3
Układanie kostki brukowej 3

Wytnij trawnik w obszarze przeznaczonym na patio. Korzystając z łopaty z płaskim ostrzem, wytnij trawnik do 5 cm poza granice sznurka, aby ulokować tam pasy z bruku utrzymujące kostkę. Wycięty trawnik potnij na małe prostokąty, aby móc je później wykorzystać.

4
Układanie kostki brukowej 4

Wytnij dziurę w ziemi na około 18 cm głębokości. Wykop cały obszar przeznaczony na patio, do głębokości ok. 18cm, w celu uzupełnienia go żwirem, piaskiem i kostka brukową. Odmierz dokładnie głębokość po bokach i na środku.

5
Układanie kostki brukowej 5

Wyłóż otwór za folią do fundamentów i żwirem. Wyłożenie materiałem pozwoli zatrzymać rosnące między kostką chwasty. Wypełnij otwór na około 9 cm żwirem, po czym go ubij. Zarówno materiał jak i żwir pozwolą, aby deszcz spłyną do ziemi pod nimi.

6
Układanie kostki brukowej 6

Użyj szyn, aby wyrównać warstwę piasku. Umieść na żwirze dwie rury do przewodów elektrycznych o średnicy ok. 2,5 cm, następnie nałóż 2,5 cm warstwę piasku i rozprowadź dokładnie za pomocą szyny, aby się wyrównała.

7
Układanie kostki brukowej 7

Uzupełnij krawędzie i ułóż wzór. Zacznij budowę patio od krawędzi, używając kostki o zakończeniu prostym na całym obwodzie. Kostkę w kształcie klucza przeznacz na uzupełnienie w środku. Usuń szyny, wypełniając puste miejsce piaskiem i rozprowadź je delikatnie za pomocą szpachli.

8
Układanie kostki brukowej 8

Prowadź kolce po obrzeżach na kształt litery L, aby umocnić rozłożoną kostkę. Umieść dokoła patio specjalne krawędzie o kształcie litery L, aby zapobiec wszelkim ruchom kostki. Wbijaj kolce, żeby przytrzymały krawędzie, umieszczając jeden na cztery otwory.

9
Układanie kostki brukowej 9

Posyp patio piaskiem i użyj szczotki, aby wprowadzić go do szczelin. Rozsyp piach na kostce i używając miotły o sztywnych włóknach wprowadź go w luki i szczeliny.

10
Układanie kostki brukowej 10

Spryskaj patio wodą. Przestaw wąż ogrodowy na opcję rozpryskiwania i namocz powierzchnię spłukując piach do szczelin. Ta ostatnia już warstwa piasku ustabilizuje konstrukcje pod kostką i zminimalizuje jej ruch.

Strona 1 z 11

Powiązane porady

taras latem
chodnik z cegieł bez użycia cegieł

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane