Masaż twarzy

Jak wykonać masaż twarzy?

Zbawienne działanie masażu na elastyczność i prężność skóry znane było już w starożytności. Z greckiego, słowo massein oznacza – ugniatać. Masaż powinno się przeprowadzać w ciepłym i dobrze przewietrzonym pokoju. Należy pamiętać o tym, aby skóra twarzy była oczyszczona, a dłonie czyste i nawilżone.
1
Każdy masaż zaczyna się i kończy tzw. głaskaniem, czyli delikatnymi pociągnięciami dłoni i palców wzdłuż włókien mięśniowych. Ruchy te stopniowo powinny się nasilać.

Inne ruchy w masażu to:
- rozcieranie (półkoliste i koliste ruchy, wykonywane opuszkami palców)
- ugniatanie (gdy mięsień ujmowany jest z jednej strony kciukiem, a z drugiej resztą palców)
- oklepywanie (czyli szybkie, delikatne uderzenia palcami o skórę)
- wstrząsanie (najlepiej wykonywać przy użyciu specjalnej maszynki, która pobudza tkankę)
2
Do masażu twarzy najlepiej użyć sporej ilości tłustego kremu, który zapewni poślizg i przy okazji pozostawi skórę nawilżoną.
3
Zaciskamy szczęki, dzięki czemu uwydatni się mięsień policzkowy, należy go wymasować ruchami okrężnymi przy użyciu trzech palców (wskazującego, środkowego i serdecznego).
4
Następnie otwieramy buzie i tworzymy z ust dzióbek w kształcie litery „O”. Trzema palcami rozpoczynamy delikatny kolisty masaż i poruszamy się stopniowo od ust ku skroniom.
5
Teraz zajmujemy się samym nosem. Używamy trzeciego palca, czyli środkowego. Okrężnymi ruchami rozmasowujemy skrzydełka nosa, po czym posuwamy się ku górze, aż do nasady nosa – części między oczyma.
6
Masaż okrężny skóry wokół oczu, zaczynamy od nasady nosa i poruszamy się wśród brwi z powrotem do nasady nosa. To tak jakby kierunek przeciwny niż zmarszczki pod oczami, jeśli zmienilibyśmy kierunek, zrobimy przysługę naszym zmarszczkom wspomagając ich powstawanie. Używamy palców: środkowego i serdecznego.
7
Czoło masujemy ruchami okrężnymi od nasady nosa ku skroniom. Ruchy zawsze należy wykonywać ku górze i na zewnątrz, podobnie jak w przypadku skóry dookoła oczu, zły kierunek sprawi nam więcej szkód niż pożytku.
8
Oklepywanie podbródka grzbietem dłoni, jest świetnym sposobem na tzw. drugi podbródek. Poświęćmy więc tej czynności sporo czasu i starajmy się wykonywać ją codziennie.
9
Na koniec należy poświęcić kilka minut na wygładzanie szyi. Całe nawilżone dłonie przesuwamy wzdłuż szyi od doły do góry.
10
Taki masaż jest wspaniałym elementem codziennej pielęgnacji. Co wieczór poświęćmy kilka minut tylko dla siebie, dzięki czemu będziemy odprężone, a nasza skóra nawilżona i elastyczna. Odrobina luksusu w domu, zapewni dobry humor każdej kobiecie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Masaż pleców
masaż erotyczny
Masaż twarzy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane