Zdrowa ciąża

Jak nie przytyć w czasie ciąży?
AnetaZ - specjalista Tipy.pl

Żadna kobieta nie chce dużo przytyć w czasie ciąży, jednak utrzymanie zdrowej wagi jest bardzo trudne. Stare powiedzenie o jedzeniu za dwoje, wprowadziło wiele kobiet w kłopoty. A prawda jest taka, że nie jesz za dwoje tylko dzielisz się składnikami odżywczymi. Wszystko, co jesz zostaje strawione, a następnie przekazywane dziecku. I nie działa to tak, że jedząc kanapkę połowa idzie do Twojego żołądka, a druga połowa do żołądka Twojego dziecka.

1
Pij dużo wody:

Twoje ciało potrzebuje dużo wody, aby efektywnie wypłukać toksyny. Staje się to nawet ważniejsze kiedy nosisz w sobie drugiego człowieka. Picie dużych ilości wody pomoże również w celu zapobiegania zakażeniom układu moczowego i zaparciom. Woda będzie również utrzymywać bieżący przepływ składników odżywczych przez układ dziecka.

2
Kontroluj swoją wagę:

Może to być ciężkie do stwierdzenia, czy przybywasz na wadze, czy czujesz się ciągle tak samo. Możesz czuć jakbyś miała zaraz pęknąć, ale nie przytyłaś ani grama. Kobiety które próbują monitorować swoją wagę, mogą czuć potrzebę jedzenia mniejszych posiłków, ponieważ czują, że przybrały na wadze zbyt dużo, kiedy naprawdę nie przytyły. Zmniejszanie posiłków podczas ciąży nigdy nie jest dobrym pomysłem.

3
Pływanie:

Jest to doskonałe ćwiczenie, aby utrzymać odpowiednią wagę podczas ciąży. Jest to też dobry sposób na pozbycie się stresu. Dodatkowa waga, którą przybrałaś w ciąży daje swoje znaki na kolana, kostki, stopy i wiele miejsc na plecach. Pływanie pozwala na złagodzenie fizycznego stresu, dając Twojemu ciału przerwę od dźwigania dodatkowego ciężaru.

4
Witaminy:

Przyjmowanie witamin prenatalnych jest zalecane prze wszystkich lekarzy. Wiele ludzi przyjmuje witaminy i składniki odżywcze przez regularną dietę, ale kobiety w ciąży dzielą się tym wszystkim ze swoim dzieckiem. Dobrym pomysłem jest dodatkowe uzupełniane diety w wapń, ponieważ jest on niezbędny w budowaniu kości dziecka. Czasami po porodzie kobiety dowiadują się, że mają osteoporozę, co jest wynikiem niedoboru wapnia.

5
Zdrowa dieta:

Prawidłowy rozwój dziecka rozpoczyna się, kiedy jesteś zdrowa. Upewnij się, że spożywasz odpowiednią liczbę posiłków. Prawidłowa ilość dziennego spożycia powinna zawierać od 6 do 11 porcji ziarna, od 3 do 4 porcji mleka, od 4 do 6 porcji warzyw i owoców i od 80 do 100 g białka (1 porcja to garść lub jedno średniej wielkości warzywo czy owoc). Staraj się unikać fast foodów i szybkich posiłków pełnych pustych kalorii. Zrównoważona dieta pomoże Ci również czuć się lepiej i utrzymać energię przez cały dzień.

6
Spacerowanie:

Jest to jedno z najmniej uciążliwych ćwiczeń które jest możliwe do wykonywania w czasie ciąży. Nawet jeśli możesz tylko wyjść na 15 do 20 minut każdego wieczora, jest to lepsze niż nic. Oczywiście, może to być dobry pomysł, aby porozmawiać o tym z lekarzem, jeśli nie jesteś zwolenniczką aktywności fizycznej. Dobrym pomysłem jest zaczęcie spacerowania przed zajściem w ciążę, aby nagła aktywność fizyczna nie była zbyt dużym szokiem dla Twojego organizmu.

7
Joga:

Niesamowite jest jak pozycje jogi mogą być modyfikowane. Są rodzaje jogi, które kobieta może kontynuować po porodzie. Joga jest świetnym ćwiczeniem dla budowania siły i dla prowadzenia zdrowego trybu życia, bez wkładania dużego wysiłku.

?

Wskazówki
* Jeśli myślisz o zajściu w ciążę i urodzeniu dziecka mam nadzieję, że te 7 wskazówek pomoże Ci utrzymać wagę podczas ciąży.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

ania.doradca.ladeevit
22.02.2013
Kobieta powinna stawiać przede wszystkim na jakość pożywienia, nie na ilość. Bardzo ważne jest dostarczanie odpowiedniej ilości witamin, minerałów i kwasów omega (zwłaszcza, że spożycie ryb jest zazwyczaj niewystarczające).