plamy na skórze

Jak czyścić plamy na skórze?

MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl
Poniżej znajdziesz podstawowe instrukcje dotyczące plam na skórzanych ubraniach, butach i meblach. Dowiedz się jak usunąć plamy z pleśni, atramentu, wody, tłuszczu, smaru, krwi, moczu, gumy do żucia, soli oraz odbarwienia.
1
Plamy z pleśni. Zmieszaj 1 szklankę alkoholu z 1 szklanką wody. Namocz szmatkę w tej miksturze i dobrze przetrzyj zabrudzone miejsce. Zostaw do wyschnięcia.
2
Plamy z atramentu. Spryskaj plamę lakierem do włosów i zetrzyj ją czystą szmatką. Atrament może być bardzo trudny do usunięcia, więc możesz potrzebować porady fachowca.
3
Plamy z wody. Odczekaj, aż nasiąknięta wodą skóra wyschnie naturalnie. Nie kładź jej na kaloryferze, ani nie dosuszaj w żaden inny sposób. Całkowicie suchą skórę nawilż specjalnym środkiem do produktów skórzanych. Jeżeli skórzane buty nasiąkły wodą, włóż w nie drewniane prawidła i pozostaw do naturalnego wyschnięcia.
4
Plamy z tłuszczu, smaru. Zbierz pozostały smar, tłuszcz papierowym ręcznikiem lub bibułą. Posyp talkiem, pudrem albo mąką ziemniaczaną zaplamione miejsce. Pozostaw proszek na plamie przynajmniej przez 4 godziny, a potem zetrzyj go.
5
Plamy z krwi, moczu. Zaplamione miejsce pocieraj czystą, wilgotną szmatką. Pozostaw skórę do naturalnego wyschnięcia, z daleka od źródeł ciepła.
6
Plamy z gumy do żucia. Musisz odczekać, aż guma stwardnieje. Najlepiej przyłożyć do niej umieszczoną w woreczku foliowym kostkę lodu. Gdy guma będzie całkowicie twarda, oderwij ją. Jeżeli jakieś kawałeczki pozostały, nagrzej je suszarką i zetrzyj czystą szmatką.
7
Plamy z soli. Przygotuj mieszankę octu i wody w proporcji 3 : 1. Nawilż szmatkę i przemyj miejsce z zaciekiem solnym.
8
Odbarwienia. Na odbarwienia rękawiczek, torebek, butów użyj specjalnych sprayów. Kupisz je w sklepach z artykułami skórzanymi. Staraj się wybierać kolor jak najbardziej podobny do oryginalnego odcienia skóry.

Powiązane porady

biurko z łóżeczka dziecięcego
Siedzisko z drewnianej palety
Pufa zrób to sam

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane