Żółte plamy z potu

Jak usunąć żółte plamy z białej bluzki?

AnetaZ - specjalista Tipy.pl
Żółte plamy z potu
1 z 4

Po wybielaniu ubrań wybielaczem, możesz zaobserwować żółte plamy na materiale. Te żółte plamy powstały ponieważ prawdopodobnie dodane zostało za dużo wybielacza lub ubrania były namaczane w nim zbyt długo. Przyczyną żółtych plam na ubraniach może być również pot. Jeśli zauważysz plamę na ubraniu nie susz jej w suszarce. Suszenie na ciepło może spowodować, że plama będzie trwalsza i cięższa w usunięciu. Są jednak środki które mogą pomóc w usuwaniu takich plam i nie jest to wybielacz. Jeśli jednak próba usunięcia żółtej plamy nie powiedzie się, będziesz musiała użyć odplamiacza.

P

* Czysta biała ściereczka,
* Ocet,
* Tiosiarczan sodu,
* Wiaderko,
* Odplamiacz do plam,

1
sposoby na żółte plamy - krok 1
Ocet:

1. Nasącz czysta szmatkę w occie.

2. Przyłóż szmatkę do żółtej plamy, ale nie pocieraj, ponieważ możesz rozetrzeć pozostałości wybielacza i spowodować jeszcze większe plamy. Kontynuuj aplikowanie octu, aż plama całkowicie nim nasiąknie.

3. Wypłucz ubranie w zimnej bieżącej wodzie. Powtarzaj tą czynność do momentu, aż plama zniknie.

2
sposoby na żółte plamy - krok 2
Tiosiarczan sodu:

1. Połącz 1 szklankę wody z 1 łyżką proszku tiosiarczanu sodu. Tiosiarczan jest powszechnie sprzedawany w sklepach specjalistycznych, sklepach rybnych i fotograficznych.

2. Zamocz czystą szmatkę w roztworze. Za jej pomocą nakładaj roztwór na żółta plamę. Kontynuuj nakładanie, aż plama wsiąknie roztwór.

3. Wypłucz materiał pod zimną bieżącą wodą. Czynność powtarzaj do momentu, aż plama całkowicie zniknie.

3
sposoby na żółte plamy - krok 3
Odplamiacze:

1. W wiaderku wymieszaj odplamiacz z wodą w ilościach polecanych przez producenta.

2. Zamocz białe zaplamione ubrania w roztworze, aż namoknie i pozostaw przez czas polecany przez producenta. Dla białych ubrań jest to zazwyczaj od 15 do 60 minut.

3. Wyciągnij ubranie z wiaderka. Wypłucz pod zimną bieżącą wodą. Jeśli jest taka potrzeba, powtarzaj czynność, aż plama zniknie.

?

Wskazówki
* Słońce może pomóc w rozjaśnianiu żółtych plam na białych ubraniach. Możesz więc położyć lub zawiesić odzież na słońcu na kilka godzin, aby rozjaśnić plamę.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

zamsz
granit
plama z kleju

Podobne porady

Komentarze (4)

* Pola wymagane

Jk
28.01.2016
Ktory proszek, preparat odplami sok z jablek? Jak patrze na reklamy rewelacyjnych proszkow to smiech mnie ogarnia. Klamia, klamia i jeszcze raz klamia
ela
15.07.2015
Czasami pomaga woda utleniona na przemian z domestosem! Synowej tak wybawiłam plamy z kilku białych ubrań.
niemamnicka
18.02.2015
dupa dupa dupa DUPA i nic sie nie odplamilo
grazyna2
02.05.2013
polecam ajax -usunie i wybieli elegancko