czyszczenie parkietu

Jak wyczyścić parkiet?

Sooonia - specjalista Tipy.pl
czyszczenie parkietu
1 z 7
Pokój bez parkietu jest jak dom bez dachu, a zadbany parkiet jest najlepszą wizytówką gospodarza domu. Przynajmniej dwa razy do roku przychodzi taki czas, gdy spoglądamy na nasze parkiety z trwogą, zastanawiając się jak usunąć z nich ślady zużycia i przywrócić im dawny blask. Jeśli jeszcze nie znalazłaś odpowiedzi na to pytanie, przeczytaj poniższą poradę. Podpowiemy ci jak czyścić różne rodzaje parkietów i podłóg.
1
czyszczenie podłóg - krok 1
Czyszczenie podłóg poliuretanowych.

W przypadku płynów rozlanych na podłodze poliuretanowej, używaj niezbyt mocno agresywnych preparatów w płynie i miękkiej szmatki. Ślady po butach i zadrapania można usunąć poprzez zaaplikowanie płynnego preparatu na uszkodzone miejsce.

2
czyszczenie podłóg - krok 2
Czyszczenie podłóg lakierowanych.

Prace mające na celu wyczyszczenie podłóg lakierowanych, wymagają użycia specjalnego wosku w formie pasty. Metoda jest prosta, zwyczajnie pocieraj dane miejsce za pomocą woskowej pasty, a następnie pozwól jej wyschnąć. Kiedy woskowa pasta zaschnie, wypoleruj dany obszar podłogi za pomocą czystej i miękkiej szmatki.

3
czyszczenie podłóg - krok 3

Ciemne plamki na drewnianych podłogach często są powodowane przez wystawienie podłóg na działanie substancji alkalicznych, którym pozwolono zaschnąć na podłodze. Aby pozbyć się tych nieestetycznych plamek: usuń woskowe rozpuszczalniki za pomocą olejków mineralnych; rozpuszczalniki są łatwopalne więc bądź ostrożny; zapewnij sobie dobrą wentylację i upewnij się, że w pobliżu nie znajdują się żadne źródła ognia. Zaaplikuj na plamy biały ocet i pozostaw go tam na jakieś trzy albo cztery minuty, a następnie wytrzyj za pomocą suchej szmatki. Jeżeli będzie to konieczne, powtórz procedurę.

4
czyszczenie podłóg - krok 4
Jeżeli kilkakrotna aplikacja octu na plamy nie przyniosła efektów, powinieneś rozważyć wezwanie profesjonalisty w dziedzinie pielęgnacji podłóg.

Zadrapania i małe wytarte miejsca na drewnianych podłogach mogą być często zamaskowane poprzez nałożenie małej ilości wosku na podłogę. Aplikuj wosk w kierunku włókien drewna, jeżeli jest to możliwe, dodatkowo pamiętając, że wosk należy delikatnie wcierać w podłogę do momentu, aż kolor dopasuje się do paneli. Zetrzyj jakikolwiek nadmiar wosku, a następnie wypoleruj podłogę za pomocą czystej, suchej szmatki. Sam wosk powinien być wystarczającym preparatem do utrzymania w dobrym stanie podłóg o jasnym lub średnim odcieniu.

5
czyszczenie podłóg - krok 5
Usuwanie plam.

Poniższe wskazówki, zapewniają pomoc w usuwaniu popularnych plam, które to mogą mieć zły wpływ na drewniane podłogi. Tak samo jak w przypadku innych powierzchni, im szybciej zetrzesz plamę z podłogi, tym łatwiej będzie ją usunąć. Po usunięciu plamy, wytrzyj podłogę, używając ciepłej wody i wilgotnej szmatki.

• Plamy po soku owocowym, mleku, śmietanie, herbacie, lemoniadzie, piwie, winie, kawie czyść za pomocą naturalnego szarego mydła.

• Plamy powstałe z czekolady, tłuszczu, oleju, pasty do butów, smoły najłatwiej usuniesz przy pomocy spirytusu salicylowego.

• Plamy z atramentu, tonera, czy szminki łatwiej znikną, jeśli zadziałasz na nie alkoholem.

• Plamy z krwi wyczyścisz przy pomocy zimnej wody.

6
czyszczenie podłóg - krok 6

UWAGA: Jeżeli to potrzebne, w sklepie dostępne są także specjalistyczne produkty do czyszczenia podłóg. Preparaty do czyszczenia drewnianych podłóg dają naprawdę świetne rezultaty, należy jednak pamiętać o przestrzeganiu zaleceń podanych na opakowaniu.

Strona 1 z 7

Powiązane porady

żyrandol z klamerek
układanie gresu, kafelkowanie podłogi
Zdejmuj buty w domu

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

ema
05.12.2014
Tylko i wyłącznie woda z płynem czyszczącym, żadne "kosmetyki" nabłyszczające itp... Ja takimi nabłyszczaczami zniszczyłam sobie parkiet kempas. Warstwa na warstwie przez lata zrobiła swoje, znać najmniejszą rysę. Teraz trzeba wszystko cyklinować.
Alicja
26.08.2014
U mnie w domu do pielęgnacji używamy serii kosmetyków firmy RZ. Polecił nam je Pan, który układał nam parkiety. Zgodnie z Jego wskazówkami raz na jakiś czas powtarzamy zabieg konserwacji preparatem RZ powłoka ochronna + codzienna pielęgnacja mopem i specjalnym koncentratem do czyszczenia parkietów. Do tego meble podkleiliśmy filmem i podłoga wciąż pięknie się prezentuje :)