pszczoła

Naturalne sposoby na użądlenie pszczoły

Gomez - specjalista Tipy.pl
pszczoła
1 z 8
Wiosna i lato to czas, którego każdy z nas wyczekuje z niecierpliwością. Zapominamy, że wraz z jego nadejściem pojawia się też ryzyko: pszczoły. Jeśli nie masz uczulenia na ich jad, to nie masz się czym aż tak bardzo przejmować. Są naturalne sposoby na uśmierzenie bólu i opuchlizny. Aby dowiedzieć się jakie to sposoby należy zaznajomić się z treścią poniższego artykułu.
1
usuwanie żądła
Pamiętaj, że po ukąszeniu pszczoły często zdarza się tak, że w skórze zostaje żądło. Jeśli natychmiast je usuniesz, nie dopuścisz do dużego bólu i dużej opuchlizny. Najlepszym sposobem na wyciągnięcie żądła jest jest podważenie go kartą kredytową lub paznokciem. Jeśli będziesz ciągnąć żądło prawdopodobnie je urwiesz i jego końcówka zostanie w skórze. I pamiętaj – nie drap się! Zwiększysz tym samym prawdopodobieństwo infekcji. Jak już usuniesz żądło potraktuj miejsce użądlenia jednym z poniższych sposobów.
2
miód

Miód. Ma on właściwości antybakteryjne. Dzięki temu ochronisz się przed zakażeniem i infekcją.

3
soda oczyszczona

Soda oczyszczona. Żądło pszczół zawiera kwas mrówkowy, tak więc nałożenie pasty z sody [która ma charakter zasadowy] i wody pomoże zneutralizować efekty uboczne ukąszenia. Jeśli jesteś uczulony na ukąszenia pszczół zamiast sody zastosuj ocet, który zawiera kwas octowy.

4
pasta do zębów

Pasta do zębów. Może to brzmi dziwnie, ale nałożenie pasty na miejsce użądlenia pomaga. Schładza skórę i uśmierza ból.

5
sól zmiękczająca mięso

Sól zmiękczająca mięso. Sól ta zawiera substancję zwaną papaina, która rozkłada szkodliwe substancje z żądła.

6
nagietek

Nagietek. Posmaruj miejsce ukąszenia kremem nagietkowym, a swędzenie ustąpi. Nagietek bowiem ma właściwości odkażające. Pomoże również zapobiec infekcji.

7
lód

Lód. To jest najtańszy i najłatwiejszy sposób. Pewnie pierwszy jaki przychodzi nam do głowy w takich sytuacjach. I mimo że brzmi banalnie, to jednak naprawdę pomaga.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Tunia
10.08.2015
Uwaga na pastę do zębów, owszem pomaga bardzo i momentalnie ukąszenie przestaje swędzieć, ale mentol i inne substancje zawarte w niej moą sparzyć skórę. #nawlasnejskorze