kuchnia

Domowe porady do zastosowania w kuchni

Każda pani domu posiada swoje sekrety, które skutecznie ułatwiają jej utrzymanie gospodarstwa domowego w należytym porządku. Nie jednokrotnie słyszymy o tzw. "babcinych sposobach", poniżej znajduje się jedynie niewielki zbór takich sposobów, które można zastosować w kuchni.
1
W roli filtra do kawy świetnie sprawdzą się papierowe ręczniki. Wystarczy oderwać jeden taki ręcznik z rolki i zwinąć w estetyczną tubę.
2
Jeśli do koszyczka na sztućce w zmywarce wrzucimy skórkę z wyciśniętej cytryny i dopiero wtedy uruchomimy urządzenie, unikniemy nieprzyjemnych zapachów.
3
Ściereczkę do mycia naczyń dobrze jest przed pierwszym użyciem włożyć do naczynia z gorącą wodą i zostawić w nim aż do wystygnięcia, dzięki temu ścierka będzie lepiej wchłaniała wodę.
4
Jeśli używasz drewnianej deski do krojenia, należy pamiętać o utrzymywaniu jej w idealnej czystości. Raz na jakiś czas warto pozostawić deskę na noc namoczoną w wodzie z octem, dzięki czemu pozbędziemy się z niej przebarwień. Jeśli używamy obu stron drewnianej deski, pamiętajmy, aby cebulę i czosnek kroić zawsze z jednej strony.
5
Jeśli drewniana deska nam się „wypaczy”, najlepiej zamoczyć ją najpierw w wodzie, po czym położyć na płaskiej powierzchni i przycisnąć czymś bardzo ciężkim.
6
Ściereczka do kurzu przepłukana od czasu do czasu w wodzie z gliceryną, będzie lepiej czyściła powierzchnie i łatwiej zbierała kurz.
7
Jeśli mamy problem z nieprzyjemnym zapachem w lodówce, warto wstawić do niej talerzyk z proszkiem do pieczenia lub połówkę jabłka. Przy rozmrożeniu lodówki pamiętajmy też, aby jej wnętrze przetrzeć wodą z octem.
8
Przy rozmrażaniu lodówki, gdy chcemy szybko i skutecznie pozbyć się grubej warstwy lodu, wstawmy do zamrażalnika garnek z wrzącą wodą.
9
Jeśli płyta kuchenki jest bardzo zabrudzona trudnymi plamami, wystarczy je przetrzeć mokrą stroną skórki z cytryny.
10
Jeśli używamy sitka do przesiewania mąki, przepłuczmy je potem zimną wodą - jeśli użyjemy ciepłej, oczka się pozaklejają.
11
Maszynkę do mielenia mięsa szybko oczyścimy z resztek przepuszczając przez nią kawałek suchego chleba.
12
Jeśli masz problem z przymarzaniem pojemnika na lód do dna zamrażalki, wystarczy posypać go odrobina soli.
13
Gdy kupimy nową miotłę do zamiatania, zanurzmy ją przed pierwszym użyciem w wiadrze z zimna wodą i solą, dzięki temu miotła będzie lepiej zamiatać.
14
Szklanki i kufle do piwa należy myć jedynie w zimnej wodzie, stosowanie płynów do naczyń może hamować wytwarzanie się piwnej pianki po nalaniu napoju do naczynia.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

majkaku.95
04.02.2013
O tym zmywaniu naczyń jeszcze nie słyszałam. Bardzo fajny pomysł :)
arimor
31.01.2013
Świetnym pomysłem jest także wykorzystanie faktu, że musimy umyć naczynia, do tego, by zadbać o swoje dłonie. Przed każdym myciem naczyń posmaruj dłonie ulubionym kremem nawilżającym, nałóż gumowe rękawiczki i zabierz się za mycie. Ciepła woda spowoduje, że krem znacznie lepiej niż zwykle wchłonie w skórę dłoni. Dwie korzyści z jednej czynności :).
Barbara
23.11.2012
Super.Proste zabiegi, a tyle pożytku i radości