Domowe sposoby na sprzątanie łazienki

Wszyscy znamy kilka domowych, sprawdzonych porad. Niejednokrotnie okazują się one doskonałym rozwiązaniem, czasem nawet lepszym niż typowe sklepowe sposoby. Poniżej znajduje się paczka porad do zastosowania w łazience i ubikacji.
1
Jeśli chcesz pozbyć się kamiennego osadu na kranie, owiń go szmatką nasączoną w occie na ok. 2 godziny.
2
Gdy część klejącą samoprzylepnego haczyka posmarujemy odrobiną piwa, będzie się dużo mocniej trzymał.
3
Ocet pomoże nam także w usunięciu zabrudzeń z kafelków, jednocześnie zapewni im warstwę ochronną przed osiadaniem kamienia wodnego. Umyte kafelki natrzyj emulsją do polerowania płytek, po czym nadaj im błysk miękką szmatką.
4
Fugi z łatwością wybielimy roztworem amoniaku lub proszkiem do pieczenia.
5
Aby uniknąć powstawania pary w łazience, przy napełnianiu wanny najpierw nalewaj odrobinę zimnej wody, a dopiero potem ciepłej.
6
Zaparowane lustro szybko oczyścimy kierując na nie strumień powietrza z suszarki do włosów.
7
Jeśli chcesz w łazience ustawić kosz na śmieci, postaraj się aby nie był on metalowy, ponieważ szybko zacznie on rdzewieć od nadmiaru wilgoci.
8
Grzebień możemy umyć przy użyciu pianki do golenia.Spryskujemy nią grzebień, po czym opłukujemy pod czystą wodą.
9
Jeśli gąbka stała się twarda i nieprzyjemnie pachnie, można namoczyć ją w wodzie z solą i zostawić tak na noc, po czym dokładnie wypłukać w czystej wodzie. Uwaga, sposób ten sprawdza się w przypadku gąbek naturalnych.
10
Rybiki są wyjątkowo nieapetycznymi lokatorami, których sobie nie życzymy. Aby się ich pozbyć, należy miejsce występowania posypać mieszanką boraksu z cukrem.
11
Jeśli nie lubimy używać zawieszek odświeżających do toalety, które są wyjątkowo niehigieniczne, możemy posłużyć się najzwyklejszą zapałką, aby zlikwidować nieprzyjemny zapach. Zapałkę wypalamy w całości i wrzucamy do sedesu. Gotowe!
12
Jeśli walczymy z kamieniem w muszli klozetowej, wlejmy do niej na noc roztwór wody i octu w proporcji 10:1, rano wystarczy przetrzeć muszlę szmatką i spłukać wodę.
13
Jeśli poczujesz nieprzyjemny zapach dobiegający z odpływu, wlej do niego wodę z dodatkiem łyżki boraksu.
14
Główkę od prysznica należy od czasu do czasu rozkręcić i dokładnie wyczyścić starą szczoteczką do zębów, dziurki w sitku przetykamy igłą, a plastikowe części można przeczyścić kawałkiem cytryny,.
15
Jeśli nie chcesz np. z powodu późnej godziny, aby woda wlatująca do wanny robiła hałas, wystarczy założyć na kran pończochę sięgającą prawie dna wanny lub napełnić wannę prysznicem, trzymając jego główkę w wodzie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Czyszczenie toalety
Czyszczenie płytek i fug
odświeżacz powietrza

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kimm
14.01.2012
spoko są te sposoby :)