czyszczenie biżuterii

Jak czyścić biżuterię?

7
Jeśli nie możemy poradzić sobie z supełkiem na łańcuszku, skropmy splątane miejsce kilkoma kroplami oleju i pozostawmy je na kilka godzin. Po tym czasie supeł powinien dać się łatwo rozplątać.
8
Sczerniałe srebro łatwo wyczyścisz zwykła pastą do zębów. Jeśli niezbyt często nosisz swoje srebrne ozdoby, przechowuj je owinięte w folię aluminiową, dzięki temu nie pokryją się czarnymi plamkami.
9
Jeśli nosisz perły, uważaj na nie stosując lakier do włosów lub perfumy. Niechcący opryskane korale natychmiast przetrzyj. Perły w ogóle są bardzo delikatne, jeśli chcemy jej umyć, włóżmy je do wody z dodatkiem mydła, nigdy natomiast nie stosujmy amoniaku.
10
Bursztyny także myjemy w wodzie z mydłem, należy jednak uważać, aby nie pozostawały w wodzie zbyt długo i wypolerować je zaraz po wyjęciu, ponieważ w innym przypadku mogą stracić połysk.
11
Opale są bardzo wrażliwe, należy od czasu do czasu namaczać je w zimnej wodzie, ponieważ gdy utracą wilgotność, mogą pęknąć.
12
Kamienie szklane możemy czyścić w wodzie z dodatkiem octu.
13
Na koniec, jeśli mamy problem z odróżnieniem prawdziwych diamentów od sztucznych, wystarczy włożyć je do czystej wody. Prawdziwy diament będzie w niej lśnił jak zawsze, sztuczny natomiast okaże się matowy.

Powiązane porady

jak czyścić opiekacz grill elektryczny
Jak usunąć koci mocz
Mole

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane