czyszczenie biżuterii

Jak czyścić biżuterię?

Kobiety kochają biżuterię, a dla niektórych jest ona wręcz prawdziwą pasją, a więc też dbanie o nią jest raczej przyjemnością, niż ciężką pracą. Poniżej kilka sposobów na to, jak ułatwić sobie czyszczenie naszych drogocennych skarbów.
1
Kamieni szlachetne polerujemy miękką szmatką, a od czasu do czasu możemy je namoczyć w letniej wodzie z dodatkiem mydła i odrobiny amoniaku. Oprawę kamieni czyścimy delikatnie szczoteczką do zębów, po czym płuczemy ją pod bieżącą woda i osuszamy miękką szmatką.
2
Niektóre kamienie źle znoszą działanie słońca, dlatego nie należy nosić ich na plaży. Do takich kamienie należą: szmaragdy, lapisy, opale i topazy, zbyt mocne działanie słonecznych promieni może zmienić ich charakterystyczny kolor.
3
Nawyk mycia rąk nie zdejmując przy tym bransoletek i pierścionków, może doprowadzić do ich zniszczenia. Zarówno mydło, jak i detergenty mogą wpłynąć na połysk srebra i złota.
4
Aby matowe złoto błyszczało jak nowe, należy nasmarować je sokiem z cebuli i po paru godzinach wypolerować miękką szczoteczką.
5
Jeśli chcemy ożywić i wyczyścić nasze złote łańcuszki, użyjmy do tego celu popiołu z papierosów lub cygara.
6
Podobnie do papierosowego popiołu działa proszek do pieczenia. Wystarczy odrobinę nasypać na wilgotną watkę i wyczyścić nią złoto.
7
Jeśli nie możemy poradzić sobie z supełkiem na łańcuszku, skropmy splątane miejsce kilkoma kroplami oleju i pozostawmy je na kilka godzin. Po tym czasie supeł powinien dać się łatwo rozplątać.
8
Sczerniałe srebro łatwo wyczyścisz zwykła pastą do zębów. Jeśli niezbyt często nosisz swoje srebrne ozdoby, przechowuj je owinięte w folię aluminiową, dzięki temu nie pokryją się czarnymi plamkami.
9
Jeśli nosisz perły, uważaj na nie stosując lakier do włosów lub perfumy. Niechcący opryskane korale natychmiast przetrzyj. Perły w ogóle są bardzo delikatne, jeśli chcemy jej umyć, włóżmy je do wody z dodatkiem mydła, nigdy natomiast nie stosujmy amoniaku.
10
Bursztyny także myjemy w wodzie z mydłem, należy jednak uważać, aby nie pozostawały w wodzie zbyt długo i wypolerować je zaraz po wyjęciu, ponieważ w innym przypadku mogą stracić połysk.
11
Opale są bardzo wrażliwe, należy od czasu do czasu namaczać je w zimnej wodzie, ponieważ gdy utracą wilgotność, mogą pęknąć.
12
Kamienie szklane możemy czyścić w wodzie z dodatkiem octu.
13
Na koniec, jeśli mamy problem z odróżnieniem prawdziwych diamentów od sztucznych, wystarczy włożyć je do czystej wody. Prawdziwy diament będzie w niej lśnił jak zawsze, sztuczny natomiast okaże się matowy.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

czyszczenie dywanu
czyszczenie miedzianych  przedmiotów
Przypalony garnek

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane