sauna

Jak używać sauny?

Ciągła praca, stres, niezdrowe odżywianie, brak ruchu, papierosy, a w konsekwencji zatrucie organizmu. Złe samopoczucie może być spowodowane właśnie takim trybem życia. Sauna to jeden z niewielu sprawdzonych sposobów na odnowę i regenerację naszego organizmu. Z sauny mogą korzystać wszyscy, niezależnie od wieku. Hartowanie ciała dzięki saunie wzmacnia je, usuwa toksyny, a także uodparnia. Jak zatem odpowiednio korzystać z sauny? Podpowiedź znajdziecie poniżej.
1
Sauna szczególnie zalecana jest osobom z nadciśnieniem tętniczym. Korzystanie z sauny powoduje, że ciśnienie wraca do normy już po 15 zabiegach – odkryli szwajcarscy badacze. Dzieje się tak za sprawą pobudzenia krwiobiegu, co pozytywnie wpływa na naczynia krwionośne. W szczególnych przypadkach osoby z wadami i chorobami serca powinny zasięgnąć porady lekarza ile czasu mogą przebywać w saunie i w jakiej temperaturze. Z kolei francuscy badacze odkryli, że sauna jest kapitalnym rozwiązaniem w leczeniu bezsenności. Osoby cierpiące na tę dolegliwość mogą ją wyleczyć dzięki niezawodnej saunie. Zmiany termiczne rozgrzewają mięśnie, likwidują napięcia nerwowe i psychiczne, co skutkuje zanikaniem bólów kości i stawów. Zalet korzystania z sauny jest bardzo wiele, ale niestety niewiele osób decyduje się na ten zabieg. Sauna jest doskonałym sposobem na odchudzanie. Godzina spędzona w saunie (z przerwami) może przynieść efekt w postaci zrzucenia nawet od 0,6 do 2 kilogramów.
2
Osoby z problemami skóry to kolejna grupa ludzi, która powinna korzystać z sauny. Trądzik, krosty, pryszcze i inne problemy skórne poddają się zmianom termicznym i z upływem czasu stają się coraz mniej widoczne, aż w końcu zanikają całkowicie. Jak to się dzieje? Sauna oczyszcza pory skórne, dzięki czemu skóra staje się elastyczna i gładka. Pamiętajmy, że zdrowa skóra to bariera ochronna przed wirusami i czynnikami zewnętrznymi.
3
Oto kilka wskazówek jak korzystać z sauny:
- Przed pierwszym pójściem do sauny należy wziąć prysznic;
- Zalecane jest przebywanie w saunie 5-10 minut;
- Przerwy powinny trwać nie dłużej, niż 10-15 minut. Podczas każdej przerwy należy opłukać się ciepłym, a potem zimnym prysznicem (bez wycierania);
- Ilość wejść do sauny: 3-5 razy;
- Najkorzystniejsza temp. dla ciała 60-70 stopni C;
- Podczas korzystania z sauny, jak i podczas przerw, zalecane jest pić soki i gorącą herbatę;
- Podczas korzystania z sauny nie wolno smarować ciała i twarzy kremami/balsamami;
- Podczas korzystania z sauny zabrania się picia kawy i alkoholu.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

sauna
skóra zimą
Kobieta w saunie

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane