Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Pizza > Jak przyrządzić pizzę jak z Pizza Hut?

Jak przyrządzić pizzę jak z Pizza Hut?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.9/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Chyba najpopularniejsza restauracja oferująca pizze, zawdzięcza swój sukces bardzo dobrym spodom pizzy. Niezależnie od tego czy preferujemy ciasto puszyste, czy chrupiące właśnie tam znajdujemy to, co przypada nam do gustu. Możemy teraz przygotować takie ciasto w domu, poniżej znajdują się przepisy:
1
Na ciasto chrupiące będą potrzebne:

Podane proporcje starczają na dwie porcje pizzy.
- 400 g mąki
- 40 g drożdży
- 7 łyżek oliwy z oliwek
- woda
- łyżeczka proszku do pieczenia
- pół łyżeczki cukru
- przyprawy: sól, pieprz, bazylia, tymianek i oregano
2
Na początek rozrabiamy drożdże w niewielkiej ilości wody (ok. 3 łyżek) i dodajemy do nich cukier oraz sól i 3 łyżki mąki. Wszystko dokładnie mieszamy, aż powstanie nam cisto, które należy uformować w wałek i odłożyć w ciepłe miejsce na ok. pół godziny.
Później do dużej miski wsypujemy resztę mąki i proszek do pieczenia, dodajemy szczyptę soli, pieprzu i ziół. Do suchych składników dodajemy oliwę z oliwek i ćwierć szklanki wody i dokładnie mieszamy łyżką. Dodajemy do ciasta wcześniej przygotowany wałek i wszystko razem łączymy zagniatając na jednolitą masę.
Dzielimy cisto na dwie porcje, formujemy z nich kule i odstawiamy na godzinę do wyrośnięcia w ciepłym miejscu.
Po tym czasie rozwałkowujemy kul na placki o grubości ok. 3 mm, okładamy je dodatkami i pieczemy w 180 stopniach przez ok. 20 min.
Jak zrobić pizzę na cienkim cieście?
Jak zrobić pizzę jak z pizzerii (na cienkim cieście)?
Jak zrobić ciasto na pizzę?
Jak zrobić pizzę śniadaniową z jajkiem sadzonym?
3
Na ciasto puszyste potrzebujemy:

Podane proporcje starczają na jedną porcję pizzy.
- 400 g mąki
- 30 g drożdży
- 4 łyżki oliwy z oliwek
- 2/3 szklanki mleka wymieszanego z wodą (pół na pół)
- pół łyżeczki soli, szczypta pieprzu, bazylii, oregano i tymianku
4
Do dużej miski dodajemy kolejno: mąkę, sól, rozdrobnione drożdże, oliwę z oliwek, trochę mieszanki mleka i wody. Zaczynamy zagniatać ciasto stopniowo dolewając mleka wodą. Ciasto powinno wyrabiać się przez ok. 10 minut, to prawdziwy trening dla mięśni. Następnie kulę odstawiamy na godzinę w ciepłe miejsce, aby wyrosła. Po tym czasie rozwałkowujemy kulę na placek grubości ok. 5-6 mm i nakłuwamy go widelcem. Nakładamy na pizzę wszystkie dodatki i pieczemy 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.
5
Niestety nigdy nie osiągniemy w domu identycznego efektu jak w restauracji, ponieważ nasze domowe piekarniki do pięt nie dorastają prawdziwym piecom w lokalach. Jednak pizza przygotowana własnoręcznie sprawia nam dużo radości i zawsze smakuje rewelacyjnie, dlatego warto się troszkę pomęczyć.
 3.9/5 (9 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

MagdaBorowicz - 2012-11-26
Spoko przepis, ale ja wolę nieco grubsze ciasto. Takie, jak np. mają w Dominium. Po prostu, jak już jem pizzę, to chcę sobie zdrowo pojeść :)
 
Ta pyszna i prosta potrawa narodziła się w Grecji. Pierwotnie Był to placek posmarowany oliwą, a po sprowadzeniu jej do...
Jak upiec pizze na cienkim cieście?
Ta pyszna i prosta potrawa narodziła się w Grecji. Pierwotnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt