Niania z dzieckiem

Jak przyzwyczaić dziecko do niani?

Boorka - specjalista Tipy.pl
Nie jest ważne jak pomyślne są Twoje referencje z ostatniego miejsca pracy. Jeżeli nie jesteś w stanie zbudować silnej więzi z dziećmi w obecnym miejscu pracy, nie oczekuj długotrwałego zatrudnienia przez rodzinę. Praca z dziećmi stwarza niewątpliwie trudne otoczenie do budowania zaufania, szczególnie, iż dzieci nie działają w pełni racjonalne i logicznie, wręcz przeciwnie, nieustannie opierają się na emocjach. Aby zbudować relacje przyjacielskie z podopiecznymi, nianie przede wszystkim muszą zdobyć ich zaufanie, zawsze przy nich być, a także wprowadzać porządek i dyscyplinę. Kiedy dzieci wiedzą czego mogą się spodziewać, to odczuwają większą kontrolę, a uczucie kontroli może im pomóc podjąć ryzyko zaufania komuś nowemu - na przykład Tobie.
1
Budowanie zaufania.

Tak samo jak dorośli, niektóre dzieci są z natury ufne, a niektóre wręcz przeciwnie. Praca z dziećmi oznacza, że niania będzie musiała dostrzec pewne wskazówki w zachowaniu i emocjach dotyczące temperamentu, gdyż wiele dzieci nie jest w stanie uzewnętrznić swoich myśli i uczuć.

Dzieci, które chętnie spędzają czas same i na przykład lubią trzymać nianię za rękę, są bardziej ufne niż te, które kurczowo trzymają się znajomego lub rodzeństwa, nie pozwalając niani się zbliżać do siebie. Niemniej jednak, nianie zawsze mogą spróbować zbudować zaufanie dzieci, z którymi pracują. Skuteczność przynosi bycie szczerym w stosunku do nich. Jeśli dany dzień nie jest dobrym pomysłem na spacer w parku, powiedz to. Nie pozwól im najpierw myśleć, że mogą, a następnie im tego zabronić. To nie tylko może je zdenerwować, ale zaczną się zastanawiać czy mogą Ci zaufać. Dotrzymywanie obietnic oraz pokazywanie, iż rodzice podopiecznych darzą Cię zaufaniem, również pomoże Ci w budowaniu przyjacielskich relacji z dziećmi.

2
Bądź zawsze przy dziecku.

Niektóre dzieci mogą czuć się porzucone, kiedy rodzice zostawiają je pod opieką innych i mogą zacząć myśleć, iż inni dorośli również tak postąpią. Naturalnie nianie nie mogą zostać z podopiecznymi na zawsze, jednak mogą przyzwyczaić dziecko, iż są zawsze obecne w godzinach swojej pracy. Im większe współdziałanie dzieci z nianią i im większe poczucie obecności niani, tym bardziej prawdopodobne, iż przyjacielskie relacje będą kwitnąć.

3
Wprowadź porządek.

Dzieci pragną porządku, choć wiele z nich nie zdaje sobie z tego sprawy. Nianie mają idealną możliwość zaprowadzenia porządku w ich życiu, wprowadzając codzienny harmonogram. Kiedy dzieci wiedzą, co mają do zrobienia jako następne i wiedzą, czego mogą się spodziewać następnego dnia lub w następnym tygodniu, zazwyczaj odczuwają większą kontrolę nad swoim życiem. Poczucie kontroli pozwoli im być bardziej ufnymi wobec ludzi towarzyszących im każdego dnia, włącznie niani, przez, co będą bardziej skłonne do budowania relacji z nimi.

4
Wprowadź dyscyplinę.

Dzieci nigdy nie są zadowolone z bycia upominanymi, jednak przestrzeganie dyscypliny to kolejny sposób na poczucie kontroli u dzieci. Kiedy maluch wie, że rzucanie przedmiotami jest złe i mimo wszystko kontynuuje tą czynność, niania musi zdyscyplinować dziecko przypominając, iż takie zachowanie jest niewłaściwe. Niania musi dokładnie przestrzegać dyscypliny, tak że po każdym złym zachowaniu dziecko może oczekiwać takiej samej reakcji. Kiedy dziecko odczuwa komfort w takim stanie rzeczy, nie tylko przestanie rzucać przedmiotami, ale również zrozumie metody działania niani. Kiedy taka sytuacja miała miejsce, dziecko może być bardziej przygotowane na budowanie relacji z nianią, szczególnie kiedy mają wspólne historie i kiedy dzielą ważne wydarzenia w życiu.

5
Budowanie relacji z dziećmi to nie jest czynność, która wymaga pośpiechu. Podopieczni muszą mieć trochę czasu na dostosowanie się do nowej sytuacji i poczucie komfortu. Przez budowanie zaufania, ciągłą obecność przy dziecku, a także wprowadzanie porządku i dyscypliny, nianie łatwo mogą zbudować relację przyjacielską z nimi.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

szachy z dzieckiem
dziecko
buty dla dziecka

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane