pszczoła

Domowe sposoby na użądlenie pszczoły

Gomez - specjalista Tipy.pl
Użądlenie pszczoły nie należy do najprzyjemniejszych. W sumie nie wiem co w ogóle jest w tym przyjemnego. Jednak w miesiącach letnich niestety jesteśmy narażeni na tego typu 'atrakcje'. Warto więc wiedzieć jak sobie z nimi radzić, aby być dobrze przygotowanym w razie użądlenia. Poniżej bardzo proste i skuteczne metody walki ze skutkami użądlenia. Pamiętaj jednak, aby najpierw pozbyć się żądła ze skóry, jeśli zostało. Podważ je paznokciem i wyjmij. A następnie wypróbuj jeden z poniższych sposobów.
1

Chłodny kompres. Zawiń jakąś mrożonkę w ręcznik i połóż w miejscu użądlenia. Niska temperatura zmrozi podrażnione miejsce i uśmierzy ból i świąd.

2

Błoto. Nałóż błoto na bolące miejsce. Najlepsze będzie błoto z gliną.

3

Soda oczyszczona. Zmieszaj ją z wodą. Papkę nałóż w miejscu użądlenia. Zneutralizujesz kwas mrówkowy, który znajduje się w żądle, przez co nie będziesz odczuwać dużego swędzenia.

4

Czosnek. Obierz ząbek czosnku i przepuść go przez praskę. Nałóż na użądloną skórę. Świąd i zaczerwienienie ustąpią.

5

Amoniak. Zmieszany z wodą i nałożony na miejsce użądlenia pomoże zmniejszyć kwasowość i pomoże nam pozbyć się wszystkich objawów użądlenia.

6

Ocet. Również on może okazać się bardzo pomocny. Nasącz nim płatek kosmetyczny i przyłóż do swędzącego miejsca.

7

Papaja. Ten owoc też potrafi zdziałać cuda. Pocieraj nim bolącą skórę. Papaja zawiera składnik zwany papainą. Ma on właściwości, które rozkładają wywołujące świąd i ból substancje z żądła. Dzięki temu wszystkie te objawy ustępują.

8

Sól zmiękczająca mięso. Ona również zawiera papainę (patrz krok 7).

9

Cebula. Połóż świeży plasterek cebuli na miejscu ukąszenia. Przyniesie ulgę.

10

Antyperspirant. Składnikiem większości antyperspirantów jest hydrat chlorku aluminium (z ang. aluminum chlorohydrate), który uważa się za pomocny przy walce ze skutkami użądlenia.

11

Miedziane monety. Przyłóż takową w miejsce ukąszenia i poczekaj, jakie będą efekty. O takich właściwościach miedzi wspomina chińska medycyna naturalna. Upewnij się tylko, że moneta jest czysta i sterylna.

Powiązane porady

Ugryzienie komara
komar
meszka

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

mlody776
29.08.2016
Najwygodniejszym środkiem jest musztarda położona na użądlone miejsce. Oczywiście w musztardzie już są wszystkie nam potrzebne skalniki i daje się ona przechowywać (zawsze jest pod ręka jak jest potrzebna) w naszych pojazdach jak wycedzamy w plener itd.
bronek
13.08.2015
wprowadzić zakaz lotów!!
Mac
26.06.2015
Nie rozumiem. Moneta przykładana ma być czysta/sterylna, a we wcześniejszym punkcie zalecacie okłady z błota (ciężko tam o sterylność), gdzie tu logika???
kar.sno
29.04.2015
Wpisz komentarzarto zapamiętać:
Jeśli w rodzinie jest osoba uczulona na jad pszczoły, apteczka powinna być wyposażona w przygotowaną do podania ampułkostrzykawkę z adrenaliną (do zastosowania w razie wystąpienia wstrząsu).

Ostrzeżenia:
Jeżeli użądlona została twarz, jama ustna albo gardło, trzeba jak najszybciej przewieźć osobę poszkodowaną do szpitala. Na skutek użądlenia pojawia się opuchlizna gardła i krtani, co prowadzi do zaburzeń oddychania.

Wskazówki:
Ponieważ alergia na jad pszczoły mogła nie zostać wcześniej zdiagnozowana, w przypadku użądlenia warto jak najszybciej zażyć wapno w postaci tabletek musujących (do nabycia w aptece). Wapno działa odczulająco i zmniejszy prawdopodobieństwo wystąpienia reakcji alergicznej.
prosto902
27.04.2015
Ocet bardzo pomógł dziekuje
wiarus
31.07.2014
...przed usunieciem żądła należy sprawdzic czy na wystajacym odcinku nie znajduję sie "banieczka", jesli jest - nie naciskamy jej bo wstrzykniemy sobie znajdujacy sie w niej "jad"
artikomar
28.07.2014
na ukąszenia pszczół należy posmarować miodem - mniej puchnie, szybciej schodzi opuchlizna, przestaje swędzieć i prawdopodobnie neutralizuje jad gdyż szybko znika czerwona plama w miejscu ukąszenia. sposób jest bardzo prosty i na początku samemu nie chciało mi się w to wierzyć, ale ponieważ jestem pszczelarzem i kąszą mnie co jakiś czas więc szybko się przekonałem do tej metody. a poza tym zauważyłem że mając stały kontakt z alergenem (jadem pszczelim) uodparniam się na niego i uczulenie się zmniejsza i nie puchnę tak mocno jak kiedyś.
AIRAM463
18.04.2013
Jeżeli użądli mnie pszczoła , staram się jak najszybciej usunąć żądło i na miejsce użalenia przykładam opatrunek nasączony xsylometazolinem - są to krople do nosa . Tego typu kompresy przykładam gdy pogryzą mnie osy, komary lub inne owady.