pszczelarz

Jak uniknąć użądlenia przez pszczołę?
Gomez - specjalista Tipy.pl

Wiosna i lato to ten czas, kiedy większość naszego wolnego czasu spędzamy na zewnątrz. A co za tym idzie będziemy dzielić przestrzeń w parkach i wszystkich innych miejscach z różnymi insektami, w tym z pszczołami. Oznacza to, że będziemy narażeni na użądlenia. Trzeba się więc odpowiednio przygotować na wyprawę do parku, lasu, sadu czy nad rzekę. Najlepszym sposobem na unikanie użądlenia jest prewencja. A jest parę rzeczy, które możemy zrobić, abyśmy wydali się dla pszczoły mniej atrakcyjni, aby nie wybrała nas na swój cel.
1
Nie nadużywaj perfum, mocno pachnących balsamów czy produktów do włosów. Są one dobrym wabikiem na pszczoły. Zwłaszcza te słodkie i owocowe.
2
Otwarte butelki i puszki z napojami miej pod stałą obserwacją, aby nie wleciała do nich pszczoła. Wiele ludzi zostało ukąszonych w ten sposób, właśnie podczas picia. Decyduj się więc na napoje w butelkach z nakrętkami i zawsze je zakręcaj.
3
Unikaj jaskrawych kolorów ubrań. To samo tyczy się motywów kwiatowych. Jaskrawe kolory przyciągają pszczoły. A sukienka w kwiaty będzie wyglądała jak zachęcająca łąka.
4
Stój nieruchomo, gdy zbliży się pszczoła. Nie wykonuj żadnych zbędnych ruchów. Pszczoły żądlą tylko wtedy, gdy czują się zagrożone, a Twoje ruchy mogą je wystraszyć i 'zmotywować' do ataku. Także nie próbuj odgonić pszczoły, bo tylko ją wkurzysz.
5
Myj zawsze ręce po posiłku. Jeśli jesteś na zewnątrz i nie masz dostępu do czystej wody, miej przy sobie chusteczki nawilżane. Pszczoły mogą wyczuć zapach po jedzeniu i odnajdą Cię. Chyba tego nie chcesz.
6
Nie zbliżaj się do miejsc, w których są ule.
7
Jak już jakaś pszczoła Cię użądli opuść miejsce, w którym to się stało. Podczas użądlenia pszczoła wydziela feromon, który informuje inne pszczoły o zagrożeniu. Także całkiem pewne jest, że w niedługim czasie pojawi się więcej pszczół.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane