Kurczak z jajka

Jak zrobić kurczaka z jajka?
Boorka - specjalista Tipy.pl

Istnieje wiele sposobów i przepisów na udekorowanie jajek. Wszystkie jednak wyglądają tradycyjnie. Może podczas najbliższych świąt warto coś zmienić i nadać koloru tej przystawce przekształcając wygląd jajek w małego kurczaczka. W dodatku jest to tanie i łatwe do zrobienia. Owe kurczaczki nie tylko są przepyszne, ale mają również uroczy wygląd. Poza tym z samej pomocy, Twoje dzieci mogą mieć mnóstwo uciechy. Jeżeli chcesz, aby kurczak przeobraził się w diabełka, wystarczy dołożyć na czubek białka dwa trójkątne kawałki czerwonej papryki.

A oto przepis na 6 kurczaczków:

P

* 6 dużych jaj
* 1 łyżeczka musztardy
* 1/4 szklanki majonezu
* 1/4 łyżeczka soli
* Nadziewane oliwki (pokrojone kółka na oczy)
* Czerwona papryka (pokrojona w małe trójkąty na dzióbek)

1
Ugotuj jajka na twardo (po zagotowaniu się wody z jajkami wyłącz kuchenkę i odstaw garnek na 12 minut).
2
Wylej gorącą wodę i zalej jajka na nowo zimną. Poczekaj, aż się ochłodzą.
3
Obierz jajka, przekrój na pół w pozycji poziomej, wytnij zygzak bliżej dolnej, następnie bliżej górnej części, wyciągnij żółtka i wymieszaj je w misce z musztardą, majonezem i solą. Mieszaj dopóki nie znikną grudki.
4
Nałóż powstałą pastę do woreczka, wycinając w nim małą dziurkę. W ten sposób uzyskasz torebkę do nakładania masy. Wyciśnij pastę do białek.
5
Umieść na paście oliwkowe oczy i paprykowy dzióbek, po czym przykryj górnym białkiem.
6
Gotowe kurczaczki połóż na talerzu wyłożonym sałatą i podaj na stół. Smacznego!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Ventor
08.03.2016
Ja myślę, że żeby zrobić kurczaka z jajka to trzeba to jajko wysiedzieć.