masaż stóp

Jak wykonać masaż stóp?

Relaksacyjny masaż stóp jest czymś, o czym marzymy po ciężkim dniu. Możemy też sprawić przyjemność naszemu partnerowi i zafundować mu właśnie taki masaż, z pewnością poczuje się dopieszczony i kochany. Istnieje też spora szansa, że w przyszłości odwdzięczy nam się podobnym zabiegiem.
1
Masaż zaczynamy od palców, które można naprawdę solidnie zmaltretować. Zaczynamy od delikatnego głaskania, które nabiera na sile i po chwili przechodzi w rozcieranie. Następnie możemy przejść do punktowego ugniatania zarówno grzbietu palca, jak i jego boków. Utrzymujemy nacisk przez ok. 2 sekundy na jeden punkt. Po kolei zajmujemy się każdym palcem.
Następnie możemy zacząć delikatnie naciągać i wykręcać palce. Oczywiście nie używamy przy tym nadmiernej siły, osoba masująca ma być zrelaksowana, a nie zwijać się z bólu.
Nie zapomnijmy o przerwach między palcami, delikatnie uchwyćmy fałdki między nimi i ściskajmy między palcami przez ok. 3 sekundy.
Po takim uciskaniu, przychodzi czas na relaks i swobodne krążenie palcami w obie strony. Tutaj także zachowujmy jednak ostrożność, zbyt gwałtowne i mocne wygięcie palca, może sprawić ból.
2
Przechodzimy do podeszwy stóp. Na początek palcami dłoni urządźmy sobie po niej spacer, spokojnie przechodźmy nimi wzdłuż podeszwy stopy. Przechodząc do masażu rozcierającego pamiętajmy, aby zawsze kierować ruchy w prawą stronę, w ten sposób dodajemy osobie masującej siły i energii.
3
Następnie rolujemy skórę między palcami i delikatnie kierujemy masaż w poprzek stopy lub podłużnie. Podczas masażu można delikatnie naciągać stopę tak, aby wyglądała jak u gimnastyczki oraz naciągać w drugą stronę, czyli kierując palce stopy w stronę ciała.
4
Spodnią część stopy, możemy na koniec opukać. Wykonuje się to dłonią zwiniętą w pięść, dokładnie tak, jakbyśmy pukali do drzwi.
5
Podczas masażu nie zapominajmy o grzbietowej stronie stopy. Traktujemy ją delikatnym głaskaniem, przechodzącym w równie delikatne uciskanie. Pamiętajmy, że skóra jest cieka w tym miejscu, a niedaleko pod nią znajduje się już kość stopy.
6
Wspaniałym wykończeniem całego masażu będzie głaskanie i delikatne ugniatanie ścięgna Achillesa. Jest to zazwyczaj bardzo spięta część ciała, dlatego warto pomóc osobie masowanej w rozluźnieniu nogi w tym miejscu.
7
Jeśli chcemy zafundować stopom pełen serwis, na początek wymoczmy je w aromatycznej kąpieli. Przygotujmy sporą miskę, napełnijmy ją ciepła wodą z dodatkiem kilku łyżek soli, dwiema łyżkami oliwy i kilkoma kroplami olejku zapachowego.
Po takiej kąpieli wysuszmy dokładnie stopy ręcznikiem i natłuśćmy je oliwką dla dzieci, dzięki czemu masaż będzie dużo przyjemniejszy, a nasze stopy pozostaną po nim aksamitnie gładkie.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane