mokry telefon

Co zrobić, gdy telefon wpadnie do wody?

Niejednemu z nas zdarzyło się upuścić telefon w śnieg, kałużę lub nawet do toalety. Wiemy więc, jakie mogą być konsekwencje jego zamoczenia. Jeśli jednak zareagujemy błyskawiczne i wykonamy poniższe czynności, istnieje spora szansa, że uratujemy nasz telefon i nic poważnego mu się nie stanie.
1
W pierwszej kolejności wyciągamy klapkę z tyłu aparatu i wyciągamy baterię oraz kartę SIM.
2
Rozkręcamy telefon na części pierwsze i wbrew pozorom nie pozostawiamy do wyschnięcia, tylko przepłukujemy dokładnie wodą destylowaną. Usunie ona wszelkie pozostałości z brudnej wody, jeśli telefon wpadł nam np. do kałuży.
3
Następnie przecieramy delikatnie części spirytusem, dzięki czemu ostatecznie usuniemy zabrudzenia i zahamujemy działanie wody, która może wywołać korozję. Uwaga, podczas przecierania spirytusem mogą się zmyć napisy z powierzchni, które czyścimy. Jednak warto poświęcić kilka obrazków na rzecz działającego telefonu.
4
Teraz zostawiamy wszystko do wyschnięcia w jakimś ciepłym miejscu, najlepiej na ok. 2-3 dni. Wówczas będziemy mieć pewność, że żaden element telefonu nie jest już zawilgotniały.
5
Kartę SIM i baterię dokładnie przecieramy miękką ściereczką.
6
Jeśli wykonamy wszystkie powyższe czynności, istnieje spora szansa, że po ponownym złożeniu wszystkich części telefon bez problemu się uruchomi i będzie działał prawidłowo.
7
Jeśli już mamy zamoczony telefon, który nie daje żadnych oznak życia, możemy go jeszcze spróbować reanimować poprzez rozłożenie go na części i wyczyszczenie karty głównej. Następnie szykujemy sobie jakiś pojemniczek, wypełniamy go spirytusem i wkładamy do niego płytę główną. Płyta powinna moczyć się w spirytusie przez jakieś dwie godziny, przy czym co jakiś czas należy potrząsać zbiorniczkiem lub jeszcze lepiej przytwierdzić do niego jakiś mechanizm wibrujący, który zapewniałby cały czas ruch pojemnika. Istnieje szansa, że dzięki temu zaschłe zabrudzenia jeszcze się rozpuszczą.
8
Następnie, po dwóch godzinach, wyjmujemy płytę ze spirytusu i bardzo delikatnie, miękką szczoteczką do zębów staramy się ją ostatecznie oczyścić, po czym pozostawiamy ją do dokładnego wyschnięcia.
9
Można też zakupić specjalny płyn do oczyszczania płyt drukowanych. Zwiększa to znaczne szanse na to, że uda nam się reanimować telefon, ale wiążę się to też z kosztami, ponieważ taki płyn może kosztować nawet do 50 złotych.
10
Resztę części telefonu czyścimy miękką ściereczką lub watką nasączoną spirytusem i pozostawiamy wszystko do wyschnięcia na ok. 2-3 dni.
11
Po tym czasie składamy telefon w jedną całość, włączamy go i trzymamy kciuki za powodzenie. W większości przypadków takie czyszczenie pozwala telefonowi zadziałać, jednak niestety zawsze istnieje możliwość, że się nie uda.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

rozmowa przez komórkę
Telefon komórkowy.

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Norbi
14.06.2011
Dzięki! Mój Iphone 4 Działa jak powinien !