Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Alternatywne Remedia > Domowe sposoby na dolegliwości zdrowotne
Domowe sposoby na dolegliwości zdrowotne

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Istnieje cała masa domowych przepisów, których zadaniem jest pomoc w najróżniejszych dolegliwościach, od porannego kaca po bóle wątroby. Ludowe mądrości znają rozwiązanie właściwie na wszystko.
1
Najlepszym eliksirem stawiającym na nogi nawet po największej imprezie, jest szklanka wody z rozpuszczoną w niej łyżeczką sody oczyszczonej oraz sokiem z całej cytryny. Gdy poczujemy się już lepiej, zafundujmy sobie solidne śniadanie złożone z jajecznicy i kubka kakao. Po tym wszystkim z pewnością poczujemy się jak nowo narodzeni.
2
Z bólem głowy świetnie poradzi sobie kawa z dodatkiem soku z cytryny. Jeśli ból jest bardzo mocny, możemy dorzucić jeszcze tabletkę aspiryny. Dawne sposoby zalecały smarowanie skroni chininą lub przykładanie pijawek.
3
Na ból wątroby zaleca się zjadanie rozgotowanej słodkiej kapusty, polanej dodatkowo masłem.
4
Ból zębów można chwilowo zahamować wkładając do dziury kawałek aspiryny i trzymać go tak długo, aż się rozpuści. Pomocne może okazać się też żucie goździka, który działa przeciwbólowo.
5
Gdy boli nas brzuch, należy nasmarować go oliwą wymieszaną z tempertyną, a na to wszystko nałożyć flanele.
6
Lek na kaszel przyrządza się z łyżki oliwy, trzech łyżek miodu i kieliszka soku wiśniowego. Całość mieszamy i pijamy jak syrop. Innym pomysłem jest utarcie z miodem kwiatu dziewanny.
17 sposobów wykorzystania foremek do kostek lodu
Jak zrobić syrop z cebuli?
Jak zrobić naturalne kosmetyki z kuchennych zapasów?
Jak w nietypowy sposób wykorzystać torebki herbaty?
Ostrzeżenia
  • Uwaga! Wszystkie powyższe sposoby są sposobami tradycyjnymi i starodawnymi, należy więc traktować je z przymrużeniem oka, a nie jako faktyczny sposób leczenia.
7
Aby zlikwidować katar, z samego rana należy natrzeć dokładnie stopy wodą ze spirytusem.
8
Na łupież natomiast warto przygotować wywar z pokrzywy: liście świeżej rośliny zalewa się ciepłą wodą. Gdy napar będzie już aromatyczny, odcedzamy liście, a do płynu dodajemy octu w proporcjach 1:1. Eliksirem nacieramy głowę, a potem spłukujemy wodą.
9
Aby zniwelować pocenie się stóp, należy moczyć je w wodzie z octem i odrobiną formaliny. Można też zastosować okłady z kory dębu, które podobno działają lepiej, niż znakomicie.
10
Na reumatyzm najlepiej działa nalewka z pokrzywy, sporządzona oczywiście na spirytusie. Lek musi naciągać się ok. tygodnia, a płynu się nie pije, tylko naciera nim bolące miejsce.
11
Gdy zostaniemy ukąszeni, ostry ból zlikwiduje przecieranie tego miejsca kawałkiem selera lub okład ze zmiażdżonych liści babki lancetowatej – bardzo popularnej.
12
Gdy mamy problem ze zmęczonymi nogami, włóżmy do butów ziele bylicy pospolitej.
Ostrzeżenia
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Chcesz by twoja garderoba zawsze wyglądała idealnie jednak nie zawsze masz czas by nad nią zapanować? Oto kilka rad jak...
Jak odświeżyć garderobę domowymi produktami?
Chcesz by twoja garderoba zawsze wyglądała idealnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt