wizyta

Jak przyjmować gości w domu?

Chcemy wyprawić w domu kameralny podwieczorek dla rodziny? A może zaprosić garstkę przyjaciół? Niedługo sezon komunijny, niektórzy z nas zaczną więc myśleć o większym przyjęciu. Inni z kolei, chcą zrobić parapetówkę, czy po prostu imprezę. Jeżeli ma to być bardziej oficjalne spotkanie, należy pamiętać o paru zasadach zachowania się, aby nasze przyjęcie okazało się udane i goście chwalili naszą kulturę osobistą. Ponad to zachowanie podstawowych zasad savoir vivre'u pomoże nam, aby nasza impreza była lepiej zorganizowana. Zapraszamy do przeczytania artykułu. (Dla tych, którzy są zapraszani pomocny może okazać się inny tekst "Jak się zachować "w gościach"?)
P

* telefon lub komputer z kontem na Facebook'u, czy skrzynką mailową z kontaktami
* produkty spożywcze
* alkohol

1
Na początku musimy wybrać formę zaproszenia na nasze przyjęcie. Najlepiej zrobić to po staroświecku, mianowicie telefonicznie. W ten sposób najlepiej okażemy gościom szacunek. Jeżeli więc okazja jest ważna, powinniśmy to wykonać w ten właśnie sposób.
Osoby, które widujemy, możemy zaprosić osobiście, a szczegółowe informacje przesłać mailem. Przez samego maila raczej nie wypada zapraszać na domowe przyjęcie.
Kolejnym, coraz bardziej popularnym sposobem, jest utworzenie wydarzenia na portalu Facebook. Powinno być to jednak dostosowane do charakteru gości. Należy bowiem brać pod uwagę, że wbrew pozorom, nie wszyscy mają konto na Facebooku. Takich potencjalnych gości powinniśmy poinformować w inny sposób.
2
Musimy ustanowić odpowiednią godzinę spotkania. Powinno to być uzależnione od charakteru imprezy. Jeżeli zapraszamy na obiad, powinniśmy wybrać porę popołudniową, np. 15-17 (w zależności od tego, o której godzinie zwykle spożywamy ten posiłek), jeżeli podwieczorek to na godzinę popołudniową - wieczorną, jak 16-18. Z kolei jeżeli wyprawiamy grilla, warto zaprosić gości trochę wcześniej, aby zaraz się nie ściemniło. W przypadku wyprawiania imprezy alkoholowej całonocnej, najlepiej ustalić godzinę późniejszą, jak 19-21. W takich przypadkach wszyscy chcą bowiem przybyć dość późno, aby móc wytrzymać do rana.
3
Mimo, iż ustalonej godziny goście powinni się trzymać, zawsze istnieje możliwość, iż ktoś przybędzie trochę wcześniej. Jeżeli nie chcemy, by zastał nas w trakcie przygotowań, powinniśmy skończyć wszystko z półgodzinnym zapasem czasu. Dzięki temu możemy również zebrać siły przed imprezą, odpoczywając na kanapie.
4
Pamiętajmy, że tytuł gospodarza przyjęcia zobowiązuje. Musimy więc pilnować, aby odpowiednio powitać wszystkich gości, oprowadzić ich po domu, zaproponować coś do jedzenia i picia.
Jeżeli jest to impreza z prezentami, a ktoś przyniesie coś, co nas nie satysfakcjonuje, nie powinniśmy tego okazywać.
Jeżeli wyprawiamy przyjęcie zakrapiane alkoholem, nie powinniśmy wypić za dużo. Pamiętajmy bowiem, iż przyjmujemy ludzi we własnym domu i powinniśmy czuwać zarówno nad gośćmi, jak i dobytkiem.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

lidia
06.02.2019
ważne jest pyszne jedzenie, ja zwykle zamawiam z cateringu, bo w kuchni jestem kiepska, a oni mają świetne i pyszne propozycje.