Prezent

Jak dawać prezenty?

Masz zaproszenie na przyjęcie urodzinowe, imieniny, ślub? A może komunię? Nie, w nadchodzącym miesiącu czeka Cię jedynie parapetówka, czy impreza u znajomych. Generalnie jednak problem jest ten sam - co kupić na prezent. Czy w ogóle coś kupić? Na jakie okoliczności wypada dać coś droższego, a na jakie jedynie symboliczny drobiazg? To męczy wielu ludzi. Jeżeli Ciebie również czeka taka zagwozdka, warto poświęcić się lekturze następującego artykułu.
1
Zanim kupimy komuś prezent, trzeba ustalić jakiej wartości, albo wręcz czy w ogóle kupimy. Wszystko zależy od okazji, na którą się wybieramy.
Jeżeli jest to ważna impreza typu ślub, komunia, czy osiemnastka, powinniśmy zainwestować w coś bardziej drogocennego, to oczywiste.

Co jednak zrobić jeżeli sytuacja nie jest jasna. Np. jeżeli zostaliśmy zaproszeni na urodziny lub imieniny kolegi/koleżanki, ale bardziej chodzi w nich o pretekst do spotkania się? Zapewne znajomi nie będą się wtedy wykosztowywać na prezenty. Mimo wszystko coś wypadałoby przynieść. Wtedy powinniśmy po prostu albo złożyć się w parę osób na coś większego, albo zakupić symboliczny drobiazg.

Jeżeli imprezę wyprawia nam bliski przyjaciel, warto obdarować go czymś bardziej osobistym, co może mu się z nami kojarzyć lub co określa jego charakter.

Jeżeli zaś zostaliśmy zaproszeni na imprezę bez okazji, to zwalnia nas z kupowania prezentu. Miłym gestem jest jednak przyniesienie czegoś "na ząb", napoju bezalkoholowego lub "z procentami".
2
Gdy już określiliśmy jaki prezent wybieramy, należy poczynić odpowiednie kroki logistyczne.

Jeżeli składamy się na coś większego, powinniśmy również umówić się z osobami, które płaciły za podarek i wejść razem na imprezę. Jeżeli ktoś się składał, ale nie przybędzie, trzeba koniecznie powiedzieć, iż jest to prezent również od tej osoby.
3
Powinniśmy również zadbać o odpowiednie opakowanie podarku. Nie wypada dać go w zwyczajnej reklamówce. Należy opakować go w ozdobną torebkę, papier ozdobny lub pudełko. Możemy je również przyozdobić wstążką, wiązaną na kokardę lub specjalną przylepianą "gwiazdką" ozdobną.

Jeżeli dajemy kilka prezentów lub nieosobiście (np. przy okazji gwiazdki lub, gdy urodziny wyprawia kilka osób jednocześnie), warto napisać na opakowaniu dla kogo jest prezent.
4
Powinniśmy również obdarować gospodarza w odpowiednim momencie. Najpierw należy wejść do domu i zdjąć z siebie okrycia wierzchnie (jeżeli akurat mamy). Potem poczekać, aż gospodarz lub obchodzący daną okazję przybędzie, albo poczekać aż odwiesi nasze okrycia wierzchnie, czy generalnie przestanie być zajęty, i wręczyć mu prezent, składając przy tym życzenia.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

upominanie się o pieniądze
Jaki powinien być uścisk dłoni
bar

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

krokodyl
24.10.2011
No jak się do kogoś idzie na parapetówę to nie wypada przyjść z pustymi rękami- warto przynieść chociaż wino! Oczywiście jakieś "domowe" akcenty są zawsze mile widziane. Myślę ,ze uniwersalnym prezentem są świeczki zapachowe, oczywiście nie jakieś pierwsze lepsze tylko np yankee candle ( można je kupić na zapachdomu. pl) Nie zaszkodzi też zapytać się właściciela mieszkania co potrzebuje- tyle tylko,ze nie będzie niespodzianki:)