zamsz

Jak czyścić wyroby z zamszu?

MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl
Zamsz jest wspaniałym materiałem – ciepłym miłym w dotyku i wiele osób bardzo go sobie ceni. Problem pojawia się gdy nieszczęśliwie sobie go czymś zaplamimy. Generalnie produkty zamszowe, np. ubrania powinny być czyszczone jedynie w pralniach. To może być uciążliwe, ale najbezpieczniejsze i dające gwarancję, że materiał nie zostanie uszkodzony. Jeżeli musisz wyczyścić jakąś plamę samodzielnie, poniżej znajdziesz podpowiedź.
P

* Zestaw do czyszczenia zamszu,
* Ręczniki papierowe,
* Matki,
* Produkt do protekcji skóry,
* Ocet bezbarwny,
* Szczotkę do zamszu.

1
Przetrzyj delikatnie czystym ręcznikiem zaplamione miejsce, aby zmierzwić włókna.
2
Suche plamy, zabrudzenia usuwamy gumką do mazania. Najlepiej taką jaka jest przy ołówku. Na mokre plamy, zabrudzenia przykładamy papierowy ręcznik i dociskamy aby wciągnął jak najwięcej wilgoci. Nigdy nie nakładaj żadnych preparatów do usuwania plam na zamsz, szczególnie jeżeli będziesz musiał dać rzecz do pralni. Odplamiacz, może zakłócić proces usuwania zabrudzenia w procesie chemicznym.
3
Wyszczotkuj zabrudzenie specjalną szczotka do zamszu.
4
Na wilgotną szmatkę nalej troszkę octu i delikatnie pocieraj zabrudzone miejsce.
5
Pozostaw do naturalnego wyschnięcia.
6
Pamiętaj że palmy na zamszu i innej skóry powinny być czyszczone profesjonalnie. To zawsze najbezpieczniejsze wyjście. Nigdy nie możesz przewidzieć jak skóra była wyprawiona do zrobienia wybranej rzeczy i jak może zachować się jeżeli spróbujesz samodzielnie ją czyścić.
?

Wskazówki
* Produkty odzieżowe skórzane i zamszowe powinny być czyszczone w pralni przynajmniej co dwa lata.

!

Uwaga!
* Zamsz czyszczony octem, może przejść jego zapachem na jakiś czas.

Powiązane porady

czyszczenie skóry
Ławka z palety drewnianej
czyszczenie skórzanej sofy

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane