Facebook

Jak stworzyć wydarzenie na Facebook'u?

Każdy z nas na pewno słyszał już o portalu Facebook. Większość z całą pewnością ma też na nim konto. Prawdopodobnie też zdążyłaś/-eś zauważyć, iż można za jego pomocą zrobić wiele ciekawych rzeczy. Podstawową jest oczywiście zapraszanie znajomych i komunikowanie się z nimi. Oprócz tego Facebook oferuje różnego rodzaju gry i aplikacje. Coraz większą popularność zdobywa jednak sposobność utworzenia wydarzenia na ramach portalu. Jeżeli planujemy jakąś imprezę, czy event, posiadamy możliwość poinformowania o tym znajomych za pomocą Facebooka. Tyczy się to zarówno dużych imprez społecznych, czy sportowych (obecnie raczej każde tego typu wydarzenie ma swoje wirtualne odzwierciedlenie na omawianej stronie) jak i naszych prywatnych przyjęć. Jest to sposób łatwy, egalitarny i umożliwiający nam poinformowanie dużej ilości znajomych w prosty sposób. Jeżeli więc planujesz zorganizować jakąś imprezę, może warto zrobić to za pomocą Facebooka. Poniżej instrukcja jak to wykonać.
P

* Internet
* Konto na portalu Facebook

1
Aby stworzyć wydarzenie, musisz mieć przede wszystkim konto i znajomych. Zapraszać bowiem możesz jedynie osoby, które figurują na Twojej liście przyjaciół.
2
Aby stworzyć wydarzenie wybierz zakładkę Wydarzenia. Na samej górze na szarym polu, masz opcję "Stwórz wydarzenie". Kliknij.
Po kliknięciu pojawi Ci się strona, umożliwiająca stworzenie eventu.
3
Na początku podaj datę i godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia wydarzenia np. 30.04.2011 o godzinie 17.00 - 3.05.2011 o godzinie 23.30.
Parametry wybierasz z kalendarza, zamieszczonego na górze i listy godzin. Dostępne są jedynie pełne godziny np. 17 oraz godziny z 30 minutami np. 23.30
4
Następnie podaj nazwę wydarzenia. Powinna ona ilustrować jakiego charakteru jest event np. Urodziny Joanny ..., Parapetówka u Jaśka ..., Konkurs jedzenia ciast. Obecnie na Facebooku możemy się spotkać z najróżniejszymi wydarzeniami od podwieczorku u znajomego po ślub (tak, tak pojawiają się również zaproszenia na śluby).
Możesz również zamieścić bardziej misterny tytuł.
5
Pod polem, w którym napisałaś/łeś tytuł wydarzenia, widnieje miejsce na wpisanie miejsca, w którym się ono odbędzie. W tym wypadku należy wpisać po prostu adres. Jeżeli nie chcesz udostępniać danego adresu wszystkim użytkownikom portalu, na samym dole możesz zaznaczyć, że nie chcesz, aby event był publiczny - "Każdy może zobaczyć i odpowiedzieć (wydarzenie publiczne"). Odznaczając to pole, czynisz z eventu wydarzenie prywatne, dzięki czemu widzą je jedynie zaproszeni goście.
Pod spodem możesz również zadecydować czy Twoi goście mogą zapraszać swoich znajomych na Facebooku, czy nie.
Ostatnie pole tyczy się ukazaniu na stronie wydarzenia listy zaproszonych gości.
6
Wracając trochę wyżej, pod miejscem na adres widać pole "Opis wydarzenia". Możesz tu zamieścić swoją wiadomość do zaproszonych, streścić idee i powód organizowanej imprezy, scharakteryzować ją i napisać inne rzeczy, które Ci przyjdą na myśl.
7
Ostatnim krokiem jest dodanie obrazu dla wydarzenia, co je uatrakcyjni. Na lewo widnieje szare pole z czarnym napisem "Dodaj obraz wydarzenia". Klikając w nie, możesz dodać ilustrację wybraną z folderu w Twoim komputerze. Obraz nie może być jednak większy niż 4 MB.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane