Zamszowa kurtka

Jak dbać o zamszowe ubrania?
MatronacieniaMatronacienia - specjalista Tipy.pl

Zamiast martwić się jak usunąć plamę z naszych ulubionych zamszowych rzeczy, łatwiej jest zabezpieczyć zamsz przed plamami. Jak to mówią sportowcy, najlepszą obroną jest atak.
P

* Protektor w sprayu do zamszu,
* Szalik,
* Szczotkę,
* Ręcznik,
* Pilnik do paznokci,
* Talk lub mąkę ziemniaczaną,
* Bawełniane, flanelowe torebki na buty,
* Poszwę na poduszkę.

1
Popsikaj nowo zakupione artykuły lub świeżo oczyszczone środkiem chroniącym zamsz przed wilgocią i innymi zabrudzeniami. Zawsze wypróbuj najpierw na małej niewidocznej powierzchni, zanim popsikasz całą.
2
Ubieraj szalik, apaszkę, aby ochronić zamszowy kołnierz od potu, od produktów użytych do Twoich włosów (żel, lakier, wosk itd.), podkładu, pudru itp.
3
Przechowując ubrania zamszowe należy pamiętać o tym że zamsz musi oddychać powinno oddychać. Unikaj reklamówek i worków, bo one nie przepuszczają powietrza. Zamiast tego zapakuj swoją zamszową rzecz np. w poszewkę na poduszkę, lub inny bawełniany worek, który możesz uszyć.
4
Duża ilość słońca, światła może powodować, że zamsz wypłowieje, natomiast zbyt duża ilość wilgoci może spowodować narost pleśni. Weź to pod uwagę wybierając miejsce przechowywania zamszowych ubrań.
5
Jeżeli zmokną ci zamszowe ubrania, najpierw przyłóż ręcznik, aby wciągnął możliwie najwięcej wilgoci. Następnie pozostaw zamsz do naturalnego wyschnięcia. Nie używaj żadnych suszarek , czy kaloryferów do przyspieszenia procesu. Jak już rzecz wyschnie całkowicie, odśwież go za pomocą szczoteczki do zamszu.
6
Do usuwania zaschniętego błota na zamszowych butach używaj pilniczka do paznokci. Delikatnie pocieraj, wycierając zabrudzenie. Również szczotka do zamszu doskonale usuwa zaschnięty brud z butów lub ubrań.
7
Do usunięcia tłustych plam z zamszu użyj talku lub mąki ziemniaczanej. Wetrzyj w plamę i po kilku godzinach wyszczotkuj talk lub mąkę. Czynność powtórz jeżeli jest taka konieczność.
8
Odświeżaj zamsz produktami do tego przeznaczonymi. Takie produkty możesz używać zarówno do butów jak i innych zamszowych ubrań, chyba że instrukcja producenta na metce mówi inaczej. Zanim przystąpisz do odświeżania zamszu, powinien on być wcześniej oczyszczony.
9
Pamiętaj że większe, rozległe plamy prawdopodobnie będą wymagały profesjonalnego oczyszczania w pralni. Zanosząc rzecz do pralni, upewnij się czy specjalizują się w czyszczeniu skóry zamszowej lub innej.
?

Wskazówki
* Pocieranie skóry zamszowej pilniczkiem do paznokci, nie tylko oczyszcza zabrudzenie, ale także odnawia naturalne dla zamszu zmechacenie,
* Zamiast pilniczka, możesz również użyć papieru ściernego średnio grubego, który również powinien usunąć zabrudzenia, szczególnie na butach,

!

Uwaga!
* Zawsze czytaj instrukcje producenta, zanim włożysz do pralki zamszową rzecz.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane