Czarne jeansy

Jak zafarbować jeansy na czarno?
AnetaZ - specjalista Tipy.pl

Zmień wygląd swoich ulubionych jeansów przez zafarbowanie ich na czarno, albo zmień kolory starych lub znalezionych w lumpeksie. Powszechnie dostępne barwniki dostępne w sklepach są łatwe w użyciu i możesz je stosować w Twojej domowej pralce. Dzięki tej metodzie zafarbujesz Twoje jeansy lub inne bawełniane spodnie na głęboką i intensywną czerń.

P

* Proszek do prania,
* Gumowe rękawice,
* Barwnik do ubrań,
* Szklana miska,
* Metalowa łyżka,
* Sól koszerna (gruba),
* Ocet,
* Wybielacz chlorowy.

1

Wypierz jeansy, albo jeansy z dodatkiem bawełny używając bezzapachowego proszku do prania, jeśli jest taka potrzeba użyj odplamiacza, ale nie używaj płynu do płukania. Spodnie zostaw mokre jeśli chcesz je od razu zafarbować. Możesz je wysuszyć jeśli chcesz je farbować w późniejszym czasie. Przed zafarbowaniem zamocz spodnie w gorącej wodzie.

2

Załóż gumowe rękawice i przesyp trzy opakowania barwnika do szklanej, dużej miski, używając co najmniej 2 szklanek gorącej wody na 1 opakowanie barwnika. Zamieszaj metalową łyżką, aż barwnik się dokładnie rozpuści. Do miski dodaj 1 szklankę soli koszernej (grubej) i mieszaj, aż się rozpuści.

3

Napełnij pralkę gorącą wodą. Wlej mieszaninę z barwnika wody i soli do pralki. Dodaj 1 szklankę octu i 1 łyżkę stołową proszku do prania, wymieszaj wszystko dokładnie.

4
Umieść mokre jeansy w pralce i nastaw na cykl prania na co najmniej 30 minut. Poczekaj, aż
pralka przestanie prać i płukać, następnie wyciągnij spodnie z pralki i wypłucz je pod bieżącą
wodą do momentu, aż będzie czysta.
5

Wypierz spodnie jeszcze raz w pralce w ciepłej wodzie z proszkiem do prania, wyciągnij je i wywieś do wysuszenia, albo wysusz w suszarce. Wyczyść swoja pralkę poprzez nastawienie kilku cykli bez ubrań w środku (albo z ubraniami które mogą wsiąknąć trochę barwnika np. czarne) dodając proszek do prania. Jeśli pierzesz bez ubrań to dodaj 1-2 szklanki wybielacza. Wytrzyj dokładnie wszystkie zakamarki w pralce używając wybielacza.

?

Wskazówki
* Możesz zafarbować spodnie na inny kolor używając różnych dostępnych odcieni barwników, albo możesz mieszać kolory, aby uzyskać niepowtarzalny efekt. Upewnij się tylko, że spodnie są całkowicie czyste i równomiernie mokre, albowiem barwnik może ich nie zafarbować równomiernie.
* Alternatywnie, jeśli właśnie pożądasz takiego nierównomiernego efektu zafarbowania, możesz wetrzeć w niektóre obszary spodni wosk lub mydło które stawi opór barwnikowi, pozostawiając je w oryginalnym kolorze. W ten sposób możesz również farbować ubrania bawełniane i lniane.
* Jeśli używasz barwników, zawsze noś gumowe rękawice, oraz noś na twarzy maskę, albo zwilżoną szmatkę jeśli masz problemy z układem oddechowym.
* Trzymaj barwnik z dala od dzieci.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

Bartłomiej
07.02.2019
nie zafarbowało mi
Ela
03.08.2016
Taniej wyjdzie kupić nowe.