pielęgnacja dłoni

Jak zadbać o zdrowie podczas pracy?

Każda praca, nawet ta prosta, ma skutki ujemne dla zdrowia i urody. Praca sprawia, że coraz rzadziej kobiety znajdują dla siebie czas. Dbanie o wygląd, zdrowie i urodę schodzi na dalszy plan, kiedy w grę wchodzą obowiązki służbowe. Wielogodzinna, wyczerpująca praca wpływa bardzo niekorzystnie na cerę, skórę, a także na samopoczucie. Jednak można temu zapobiec stosując się do podstawowych zasad i zmiany nawyków.
1
Za biurkiem.

Praca biurowa to z pozoru łatwe, niewymagające zbyt dużego wysiłku fizycznego zajęcie. Takie myślenie jest błędne. Długie przesiadywanie za biurkiem przed ekranem monitora znacznie odbija się na zdrowiu. Uda i pośladki narażone są na ucisk co powoduje niedokrwienie. Stąd może pojawić się nadwaga i cellulit. Można tego uniknąć stosując kremy antycellulitowe i ujędrniające. Aktywne spędzanie wolnego czasu również pozwala uniknąć negatywnych skutków. W pracy warto robić sobie regularne przerwy, które pozwolą na krótkie oderwanie się od ciągłego siedzenia. Używanie nóg, a nie windy czy auta, też wyjdzie na zdrowie.
2
W sklepie.

Praca w sklepie wymaga ciągłego stania, w wyniku którego pojawia się uczucie ciężkości nóg. W dodatku może pojawić się opuchlizna, co nie jest przyjemne przy tego typu zajęciach. Zrekompensować to powinniśmy sobie w domu. Najlepiej w pozycji siedzącej z uniesionymi nogami, gdyż poprawia to krążenie. Można również moczyć stopy w misce z wodą z dodatkiem soli. Pozwoli to odprężyć się i zrelaksować.
3
W domu.

Prace domowe również mogą dać w kość zdrowiu. Pracując w kuchni lub w pralni mamy do czynienia z wysoką temperaturą i parą, które źle wpływają na naczynka krwionośne. Gdy przebywamy w tych pomieszczeniach, nasze naczynka krwionośne rozszerzają się, a po wyjściu stykamy się najczęściej z chłodniejszą temperaturą, co bezpośrednio wpływa na ich pękanie. W tym wypadku dobrze jest korzystać z kremów nawilżających i kosmetyków o właściwościach regenerujących. Codzienne uzupełnianie witaminy C również wspomaga naczynia włosowate.
4
Porządki domowe.

Prace domowe to także porządki i sprzątanie. Kontakt z detergentami i płynami chemicznymi bardzo niekorzystnie wpływa na skórę dłoni, która traci naturalną gładkość, staje się sucha i szorstka. Brak profilaktyki prowadzi do zaczerwienienia rąk i łamliwości paznokci. Można temu przeciwdziałać korzystając z rękawiczek ochronnych. Codzienna pielęgnacja przy pomocy kremów i balsamów nawilżających chroni przed wysuszeniem skóry. Na regenerację dłoni dobrze też wpływa wizyta u kosmetyczki.
Strona 1 z 2

Powiązane porady

kąpiel w czekoladzie
piękna cera
sen

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane