Rodzina przy stole

Co zrobić, żeby nie nudzić się w weekend majowy?

Majówka już tuż tuż, a ty nigdzie nie wyjeżdżasz? A może właśnie zostałeś zmuszony do wyjazdu na działkę z rodziną i nie masz pojęcia co będziesz tam robić? Wbrew pozorom długi weekend majowy może okazać się udręką i straszną nudą! Warto zadbać o to, by znaleźć sobie podczas jego trwania jakieś ciekawe zajęcia i atrakcje. W tym artykule zaprezentujemy parę pomysłów przeciwko nudzie zarówno dla tych, którzy zostają w domu jak i dla tych, co wyjeżdżają!
1
Jeżeli na majówkę zostajemy w domu, może to nam grozić nudą. Stąd powinniśmy przedsięwziąć odpowiednie kroki jej zapobiegające.
Przede wszystkim dowiedz się, czy ktoś ze znajomych również zostaje w swoim domu. Jeżeli tak jest, a z pewnością ktoś się znajdzie, możecie się umówić na wspólne spędzenie czasu. Wszak we dwoje (czy więcej) zawsze raźniej.

Kolejnym doskonałym pomysłem jest maraton filmowy. Możesz wypożyczyć filmy z wypożyczali lub obejrzeć je na Internecie (więcej na ten temat w artykule "jak oglądać filmy online"). Z pewnością istnieje parę dzieł, które chcesz obejrzeć, ale nie było wcześniej czasu lub możliwości. Teraz jest to idealny okres. Możesz nawet wybrać się do kina.
Słońce świeci nie tylko na wsi. Dlatego możesz wybrać się na spacer ze znajomymi lub rodziną. Idź do parku lub lasu. Możesz również zabrać ze sobą ręcznik i kostium i poopalać się.

Co prawda 1. i 3. maja sklepy będą zamknięte, ale w piątek, sobotę, czy poniedziałek możesz wybrać się do centrum handlowego na zakupy. Będzie to idealny moment, gdyż w sklepach nie spotkasz tłumów jak co dzień.
2
Jeżeli jesteś zmuszony do wyjazdu, również nie musisz się nudzić! Działka wcale nie musi być katorgą! Wystarczy wcześniej odpowiednio się przygotować.

Z pewnością powinnaś/powinieneś wziąć ze sobą odtwarzacz z muzyką. To umili Twoje chwile na łonie przyrody. Jeżeli planujesz się opalać z pewnością będzie to przyjemniejsze z jakąś melodią w tle.

Weź gry planszowe, karty. Może jest to staromodne, ale rozrywka tego typu może się okazać naprawdę udana. Zaproś rodzinę lub jej część do zabawy. Pozwoli to na zorganizowanie dużej części wieczoru.

Spróbuj swoich sił w malowaniu i rysowaniu. Wystarczy parę kartek i miękki ołówek. Bardziej zainteresowani mogą zabrać specjalny papier, pastele, czy farby. Spróbuj swoich sił w malarstwie. Nie musisz stworzyć arcydzieła. Chodzi o odprężenie i rozwijanie kreatywności!

Idź na spacer! Jeżeli już znajdziesz się wśród natury, nie leż jedynie na trawie! Wybierz się na spacer do lasu, czy na łąkę. Możesz też odwiedzić daleką rodzinę (jeżeli mieszka w okolicy) lub sąsiadów.
3
Majowy weekend wbrew pozorom może okazać się udręką bez względu na to czy wyjeżdżasz gdzieś, czy zostajesz w domu. Możesz przedsięwziąć wiele środków zapobiegawczych np. tych wymienionych wyżej. Najważniejsze jest jednak pozytywne nastawienie. Nie myśl, że nie chcesz się nudzić z rodziną. Spójrz na to z tej strony, że możesz spędzić z nimi trochę czasu. Jeżeli zostajesz w domu, nie żałuj, że nie będziesz mogła/mógł się opalać! Udaj się nad rzekę, czy do pobliskiego parku, aby zaznać kąpieli słonecznej! Ponadto wykorzystaj wolne dni jako okazję do zrobienia zaległych rzeczy!
Strona 1 z 2

Powiązane porady

pełen relaks
majówka
spływ pontonowy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

grazyna2
26.04.2013
Ja nie umiem się nudzić, zawsze znajduję zajęcie. Można przecież odpocząć będąc w domu. proponuję też napisać tu artykuł w razie nudy.