oddychanie na stres

Jak się odstresować poprzez oddychanie?
MadzikMadzik - specjalista Tipy.pl

Wszyscy wiemy jak dobry wpływ ma świeże powietrze na nasze samopoczucie, ale często nie dostarczamy naszym płucom odpowiedniej dawki tlenu. Dzieję się tak dlatego że zapominamy jak powinniśmy prawidłowo oddychać. Odpowiednie, głębokie oddychanie nie tylko pozwala nam się zrelaksować, ale również działa doskonale na system nerwowy, redukuje stres i napięcie. Poniżej znajdziesz proste zasady prawidłowego głębokiego oddychania.
P

* chwilka wolnego czasu
* spokojna, relaksacyjna muzyka

1
Musisz mieć oczyszczony nos. Zatkany nos utrudnia głębokie oddychanie. Nie pozwala odpowiednio nabrać powietrza do płuc. Jeżeli masz zatkany nos, najpierw go wydmuchaj, zanim przystąpisz do następnych kroków.
2
Usiądź wygodnie, rozluźnij ramiona i głęboko oddychaj, wciągając powietrze przez nos. Wykonuj tę czynność w normalnym tempie oddychania, nie za szybko.
3
Następnie wciągaj powietrze przez usta, starając się wciągnąć go trochę więcej niż przy normalnym oddychaniu.
4
Powtarzaj powyższą czynność przez około 1 minutę. Może wydawać ci się że to długo, gdy będziesz patrzyć na zegarek, ale efekt będzie namacalny. Uzyskasz pełne odprężenie i będziesz zrelaksowany.
5
Na zakończenie pooddychaj kilka razy nosem, aby doprowadzić do równowagi dotlenianie organizmu.
6
Kontrola własnego oddechu jest wspaniałą metodą walki ze stresem i relaksacji. Kontrolowany oddech możemy łączyć z innymi metodami relaksacji, przykładowo z PRM (progresywna relaksacja mięśni), relaksacją wyobraźnią czy medytacją.
?

Wskazówki
* Powyższą technikę możesz stosować prowadząc samochód, spacerując, w pracy przy biurku lub myjąc garnki czy prasując,
* Pamiętając o prawidłowym głębokim oddychaniu częściej będziesz się czuł odprężony i wypoczęty.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

buzka
05.11.2012
A co to, sklep dziecęcy=-O
janko
21.01.2011
problem z rodzina kto chce dziecko??