Sos do ryb z wina, masła i kaparów

Jak zrobić sos do ryb z wina, masła i kaparów?
AnetaZ - specjalista Tipy.pl

Ten bogaty sos przyrządzony z ugotowanych szalotek z winem, masłem, kaparami i doprawiony świeżym koperkiem, pasuje do wszystkich ryb gotowanych, smażonych, czy grillowanych. Pasuje doskonale do łososia, dorsza, tilapii oraz do innych ryb, które podajesz z maślanymi sosami różnego rodzaju. Jeśli chcesz otrzymać więcej sosu użyj więcej wina lub dodaj więcej szalotek. Jeśli nie lubisz fragmentów gotowanej cebuli w sosie, wydłuż czas ich smażenia z winem, aż się całkowicie rozgotują. Gotowy sos, możesz przechowywać w lodówce, ale powinien być podawany na ciepło. Jeśli go ponownie podgrzewasz upewnij się, że go nie zagotujesz.

P

* 3 szklanki białego wytrawnego wina,
* Kostka masła,
* 2-3 łyżki stołowe kaparów,
* 3-4 średnie szalotki,
* Świeży koperek,
* Oliwa z oliwek,
* Czarny pieprz,
* Sól do smaku,

1
Składniki na sos do ryb

Przygotuj składniki: jeśli masz małe szalotki, pokrój ich dwa razy więcej. Wino nadające się do tego sosu to na przykład Chardonnay.

2
Krojenie szalotek
Szalotki obierz i drobno posiekaj.
3
Szalotki w rondelku

Najwygodniej jest przygotować sos w rondelku, ale jeśli go nie posiadasz możesz też użyć małej patelni. Rozgrzej rondelek z dwoma łyżkami oliwy z oliwek.

4
Smażenie szalotek

Smaż szalotki na średnim ogniu, do momentu, aż staną się miękkie i lekko złociste (około 12-15 minut).

5
Dodawanie wina do szalotek

Podkręć temperaturę i dodaj około 3 szklanek wytrawnego wina (np. Chardonnay)

6
Gotowanie szalotek w winie

Sos doprowadź do wrzenia i gotuj przez około 15 minut (w tym czasie mniej więcej jedna szklanka wina odparuje).

7
Dodawanie masła do szalotek

Zmniejsz ogień tak, aby sos przestał się gotować; następnie zacznij dodawać masło, łyżka po łyżce, aż dodasz całą kostkę. Sos nie może wrzeć, ale musi być na tyle ciepły, aby masło się roztopiło (usuń rondelek z kuchenki kiedy sos jest bliski wrzenia i połóż z powrotem na ogień, kiedy masło się już nie topi).

8
Dodawanie kaparów i koperku do szalotek

Odsącz i wypłucz kapary, posiekaj koperek i dodaj składniki do sosu. Dopraw sos do smaku sola i pieprzem.

9
Gotowy sos
Zamieszaj wszystko i usuń rondelek z palnika.
10
Ryba polana sosem

Gotową rybę smażoną czy grillowaną polej maślanym sosem z wina, kaparów i koperku.

11
Sos do ryb
Sos podawaj ciepły. Smacznego!

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane