Pasztecik z kurczakiem

Jak zrobić ciasto do pasztecików?

Paszteciki są świetną przekąska i bardzo dobrym dodatkiem do zup, np. do barszczu. Można je nadziewać najróżniejszymi farszami przygotowywanymi według naszego uznania. Paszteciki mogą być mięsne, jarskie, z kapustą, grzybami, z warzywami i wiele, wiele innych. Jednak podstawą dobrych pasztecików zawsze jest ciasto. Poniżej przedstawione są przepisy na trzy najpopularniejsze rodzaje ciast na paszteciki.
1
Ciasto kruche

Potrzebne składniki:
45 dag mąki
22 dag masła
Sól

Mąkę i masło ucieramy ze sobą między rękami tak aby powstałą mączna kasza. Cisto ma przypominać nieco chlebowe okruchy. Następnie dolewamy do nich stopniowo wodę i zagniatamy z nią cisto. Na początku dodajemy niewiele wody i w razie potrzeby dolewamy niewielkimi partiami. W między czasie dodajemy również nieco soli. Gdybyśmy jednak nieco przesadzili i cisto wyjdzie za mokre, należy dosypać nieco mąki. Następnie zagniatamy ciasto, tak jak na makaron, czyli na twardo. Nie żałujmy przy tej czynności mięśni. Gotowe ciasto można rozwałkować i formować paszteciki.
2
Ciasto maślane, jest nieco delikatniejsze od kruchego i przypomina cisto francuskie, które może z powodzeniem zastąpić.

Składniki:
45 dag mąki
22 dag masła
Pół szklanki śmietanki
3 jajka
Sól

Ciasto przygotowujemy podobnie jak ciasto francuskie. Z mąki, masła, jaj, śmietany u szczypty soli, należy zagnieść cisto. Gotową kulę cista, rozwałkowujemy na cienki placek, który składamy potem na cztery i znów wałkujemy na cienko, po czym znów składamy na cztery. Tą operację należy powtórzyć cztery razy. Po ostatnim rozwałkowaniu, ciasto jest gotowe do użycia. Jeśli nie mamy pomysłu lub czasu na robienie farszu, możemy wykorzystać parówkę pokrojoną na mniejsze kawałki, żółty ser i pomidor w kawałkach. Niewielkie porcje zawijamy w paczuszki z cista, pieczemy i gotowe.
3
Żytnie

Potrzebne składniki
1 kg żytniej mąki
1,25 kg pszennej mąki
0,25 kg masła
0,5b litra wody
3 jajka

Kilogram mąki żytniej i kilogram mąki pszennej wysypujemy na stolnicę i nieco mieszamy. Zagrzewamy w czajniku wodę i roztapiamy w garnuszku masło, dolewamy oba gorące płyny do mąki i wszystko dobrze mieszamy i zostawiamy na 10 minut. Następnie dodajemy resztę pszennej mąki, jaja i odrobinę wody i zagniatamy ciasto na twardo. To ciasto najlepiej nadaje się na spód do dużego pasztetu pieczonego w formie. Formę wykładamy ciastem, smarujemy je rozbełtanym jajkiem i pieczemy. W ten sposób otrzymamy gotową, ciastową formę do pasztetu.

Powiązane porady

chipsy z ziemniaków
kalafior zapiekany
zapiekanka

Komentarze (0)

* Pola wymagane